اظهارات مدیرکل هنرهای نمایشی درباره «هفت روز از تیر شصت»

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد و نماینده مردم بندر لنگه در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از نمایش «هفت روز از تیر شصت» توضیحاتی را ارائه دادند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی پس از پایان اجرای نمایش «هفت روز از تیر شصت» خطاب به تماشاگران گفت: به سهم خودم از گروه نمایشی تشکر می‌کنم که از همان ابتدا تلاش بسیار زیادی برای به صحنه بردن این اثر نمایشی در تالار «سایه» مجموعه تئاتر شهر کرد، به هر صورت خیلی ضرورت دارد که تئاتر ما به تاریخ معاصر ایران بپردازد. کما اینکه هنرمندان عزیز ما نیز مدتی است به این سمت رفته‌اند و کارهای بسیار خوبی را در حوزه‌های مختلف سینما و تئاتر خلق کرده‌اند.

وی ادامه داد: مستندسازی از ویژگی‌های هنر به خصوص سینما و تئاتر است. از طرفی تحلیل تاریخ معاصر با بهره‌گیری از ظرفیت تئاتر جامعه را از تکرار خطا مصون می‌سازد. چرا که پرداختن به این موضوعات علاوه بر آشنایی نسل جوان با تاریخ معاصر ایران شرایط تحلیل و گفتگو درباره این رویدادها را هموار می‌کند. نکته‌ای که به نظر می‌آید باید بیشتر و متمرکزتر به آن پرداخت. به هر حال ضرورت دارد تئاتر ایران به شخصیت‌های تاریخ معاصر انقلاب اسلامی ایران بیشتر بپردازد که خوشبختانه اجرای این اثر نمایشی نشان داد تئاتر کشور ظرفیت‌های بسیار خوبی برای پرداختن به این موضوعات دارد.

مدیرکل هنرهای نمایشی با تقدیر از بنیاد شهید و امورایثارگران و انجمن هنرهای نمایشی ایران در حمایت از تولید نمایش «هفت روز از تیر شصت» ابراز امیدواری کرد: تولید این آثار استمرار داشته باشد.

ناصر شریفی نماینده مردم بندرلنگه در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: نمایش «هفت روز از تیر شصت» یکی از بهترین آثار نمایشی بود که تاکنون دیدم و با توجه به اجرای بسیار قابل قبول بازیگران طوری در فضا قرار گرفتم که حادثه هفتم تیرماه سال 60 در واضح‌ترین شکل ممکن مقابل چشمانم قرار گرفت. من اعتقاد دارم اجرای چنین آثار نمایشی برای جوان هایی که این روزها را ندیدند بسیار خوب و مفید است به ویژه اینکه شرایطی فراهم شود تا این آثار در شهرستان های کوچک نیز امکان اجرا پیدا کند.

وی گفت: همکاران بنده در مجلس شورای اسلامی طی ماه‌های اخیر نهایت تلاش خود را انجام داده‌اند تا به سهم خود حمایت‌هایی از جامعه فرهنگ و هنر داشته باشند. بنده از همکارانم در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی می‌خواهم تا در فرصتی باقی مانده حتما از این نمایش دیدن کنند.

نماینده مردم بندرلنگه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بسیاری از ما از حادثه هفتم تیر ماه فقط شنیدیم و خواندیم. اما این نمایش با توجه به قوت نویسنده، کارگردان و بازیگران ما را در فضایی قرار داد که قطعا موجب ماندگارشدن این حادثه در ذهن ما می‌شود.

نمایش «هفت روز از تیر شصت» به نویسندگی کامران شهلایی، کارگردانی محمد لارتی و کامران شهلایی و بازی رامین سیار دشتی ، فرزین محدث، مژگان خالقی، فرهاد تفرشی، احمد جعفری، هدیه رضایی و مرضیه بدرقه هر روز ساعت 20:30 در تالار «سایه» مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.
501

کد خبر: 803830

وب گردی

وب گردی