مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی : آغاز پرواز حجاج از ۵ مرداد/ حجاج بدون مشایعت کننده به فرودگاه بیایند

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان این‌که به دلیل کمبود جا نمی‌توانیم پذیرای مشایعت‌کنندگان حجاج باشیم، گفت: پرواز حجاج به خانه خدا از ۵ مرداد شروع و از ۵ شهریور ماه نیز پروازهای برگشت انجام می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز؛ محمود نویدی اظهار کرد:‌ از اواخر بهمن‌ماه سال گذشته سازمان حج و زیارت اعلام کرد که امسال (96) احتمال برگزاری مراسم حج وجود دارد.

وی با یادآوری این‌که اعزام حجاج چند سال از فرودگاه امام خمینی انجام شده، افزود:‌ همه طرف‌های حج از جمله زائران، سازمان حج و فرودگاه هم به دلیل این‌که تمهیداتی برای پروازهای حج دیده نشده بود، از این رویه سال‌های گذشته ناراضی بودند.

وی تاکید کرد:‌ با توجه به این‌که سال گذشته حدود 20 هزار متر به فضای ترمینال اضافه کرده بودیم، احساس کردیم می‌توانیم با تمهیداتی اعزام حجاج را به نحوه بسیار بهتری انجام دهیم. به عبارت دیگر یک فضای اختصاصی برای حجاج در نظر گرفتیم تا سریع‌تر و راحتر به خانه خدا اعزام شوند.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی اظهار کرد: قرار شد بخشی از ترمینال به همین مسئله اختصاص یافت و پارسال هم بخشی از ترمینال به اعزام زائران در ایام اربعین حسینی اختصاص داده شد.

نویدی با اشاره به اقدامات انجام شده در پارکینگ و ترمینال، افزود: اقدامات انجام شده برای این بوده تا زائر با راحتی بیشتری سوار هواپیما شود و زائران عزیز در برگشت هم با پیش بینی تمهیداتی گرفتار مشکلات سال‌های قبل نشوند.

وی با اشاره به برگزاری جلسه با سرپرست حجاج ایرانی بیان کرد:‌ آقای قاضی عسگر اعلام کرد که از شهر فرودگاهی بازدیدی خواهد داشت که امروز این کار را انجام دادند و خوشبختانه از روند اجرایی کارها راضی بودند.

وی در خصوص همراهی بدرقه‌کنندگان حجاج نیز گفت: متاسفانه امسال به دلیل کمبود جا نمی‌توانیم پذیرای مشایعت کنندگان حجاج در فرودگاه باشیم، امسال را اعلام کرده‌ایم که حجاج فقط با وسیله نقلیه خودشان بدون همراه به فرودگاه بیایند و جای اختصاصی به آنها می‌دهیم.

نویدی ادامه داد: البته در برگشت حجاج مستقبلین می‌توانند بیایند و مشکلی در این زمینه نداریم، ضمن آن‌که سال آینده با تمهیداتی که انجام می‌شود هیچ مشکلی برای مشایعت‌کنندگان نداریم.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی شروع پرواز حجاج را 5 مرداد اعلام کرد و افزود: بازگشت حجاج نیز از 6 شهریور آغاز و تا بیستم (شهریور) ادامه می‌یابد.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 803835

وب گردی

وب گردی