صادرات 18 تن ماهی قزل آلا از طریق آستارا به روسیه

رئیس شبکه دامپزشکی آستارا از صادرات 18 تن ماهی قزل آلا به ارزش 72 هزار دلار از مرز زمینی این شهرستان به کشور روسیه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز؛ بهرام پورضرب روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: این میزان ماهی سردابی قزل آلا از سنندج و با مجوز اداره کل دامپزشکی استان کردستان و نظارت شبکه دامپزشکی آستارا صادر شد.
وی یاداور شد: این سومین محموله صادراتی ماهی قزل آلا از مرز آستارا به روسیه در سال جاری محسوب می شود.
سال گذشته 177 تن ماهی قزل آلا در هشت مزرعه پرورش ماهی در آستارا تولید و روانه بازار داخلی شده بود.
اداره کل گمرک آستارا در امور واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، ترانزیت داخلی و خارجی، امور مسافری، مرجوعی و امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند و رتبه اول تجارت چمدانی مرزهای زمینی و رتبه نخست صادرات مرزهای شمال کشور را دارد.
** کارگاه آموزش پیشگیری از اعتیاد به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر با شرکت اقشار مختلف مردم در آستارا برگزار شد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان آستارا روز چهارشنبه در این کارگاه در شبکه بهداشت و درمان این شهرستان گفت: بهره گیری از تمام ظرفیت ها برای مقابله با بلای خانمان سوز اعتیاد ضروری است.
شهرام حسین نژادی افزود: دوره های آموزشی و جلسات کارشناسی شده باید به شکل مستمر و با هدف شناساندن انواع مواد مخدر و مضرات آن در بین دانش آموزان و دانشجویان برگزار شود.
وی اظهار کرد: نمی توانیم جامعه ای بدون آسیب داشته باشیم اما باید تلاش کنیم تا آسیب ها را به حداقل برسانیم.
وی با ابراز نگرانی از کاهش سن اعتیاد و روی آوردن افراد به مواد مخدر صنعتی گفت: پیشگیری از اعتیاد با رویکرد مشارکتی و فرهنگی در اولویت برنامه های خانه ها و مراکز بهداشتی است و مستلزم همکاری دستگاه های مرتبط است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

منبع: خبرگزاری صدا وسیما

402

کد خبر: 803837

وب گردی

وب گردی