معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم بر برنامه ریزی دقیق در دانشگاه ها تاکید کرد

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم بر برنامه ریزی دقیق در دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: شرط تحقق بسیاری از ردیف های بودجه بویژه جدول ۱۴ حوزه پژوهش و فناوری، برنامه ریزی دقیق و داشتن اهداف روشن است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر حسین عسکریان ابیانه در گردهمایی معاونان اداری مالی دانشگاه ها در دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: اعتبارات جدول ۱۴ به تنهایی معادل یک سوم کل اعتبارات دانشگاههاست که با ارائه یک برنامه پژوهشی مشخص به مسئولان قابل جذب است.

وی افزود: علاوه بر بودجه اختصاصی دانشگاهها، ظرفیت های مناسبی در بودجه برخی دستگاههای اجرایی وجود دارد که با برنامه ریزی می توان بخشی از آن را با امضای توافق نامه جذب کرد که برای نمونه می توان به وزارت ورزش جوانان اشاره کرد.

معاون اداری و مالی وزارت علوم درباره بودجه تعمیر و تجهیز دانشگاه‌ها گفت: قرار است بخشی از این بودجه به صورت نقد و بخشی نیز به صورت اوراق صکوک به دانشگاه‌ها داده شود.

معاون اداری و مالی وزارت علوم گفت: حدود ۲۴ درصد از بودجه جاری در سه ماهه اول سال ۹۶ به دانشگاه‌ها اختصاص یافته و امیدواریم که تخصیص‌ها هر سه ماه به صورت کامل انجام شود زیرا حتی یک درصد عدم پرداخت بودجه، دانشگاهها را با مشکل مواجه می کند.

دکتر عسکریان در خصوص بودجه لازم برای افزایش حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها افزود: وزیر علوم با معاون اول رئیس‌جمهور در این زمینه جلسه‌ای داشته‌اند؛ و وزارت علوم در حال مذاکره برای اجرای این موضوع است.

معاون اداری و مالی وزارت علوم تأکید کرد: دولت بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد را آغاز کرده بنابراین دانشگاه‌ها نیز باید برنامه‌های خود را در این زمینه ارائه کنند.

دکترعسکریان عنوان کرد: تجهیزات و زیرساخت‌های پژوهشی دانشگاه‌های بزرگ کشور قدیمی هستند و دانشگاههای جدید نیز تجهیزات ندارند و نیازمند بودجه هستند.

وی افزود: برای کمک به اعضای هیات علمی جوان دانشگاهها برای تهیه مسکن در حال مذاکره با بانک ها برای اعطای تسهیلات کم بهره هستیم.

200/202

کد خبر: 803848

وب گردی

وب گردی