معاون  اجتماعی بهزیستی استان تهران : رد 3000 کودک کار و خیابان توسط بهزیستی کذب است

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران رد 3 هزار کودک¬خیابانی توسط بهزیستی را کذب دانست و از حمایت 2 هزار و 400 کودک کار و خیابان خبر داد.

به گزراش ایسکانیوز احمد خاکی با اشاره به این موضوع که ساماندهی کودکان کار و خیابان یک فعالیت کاملاً بینسازمانی است، گفت: ساماندهی این کودکان تنها با مشارکت و تعامل دستگاه های مختلف از جمله شهرداری امکان پذیر است که طبق آییننامة ساماندهی کودکانخیابانی مصوب 4 مرداد 1384 شهرداریها موظف اند تا مکانهایی برای ساماندهی کودکان مذکور تهیه و در اختیار سازمانهای همکار چون بهزیستی قرار دهند.
وی ادامه داد: علاوه بر تخصیص و تجهیز فضای فیزیکی مناسب برای اجرای مراحل ساماندهی کودکان خیابانی به استناد مادّة 6 قانون شهرداریها، تأمین امکانات مورد نیاز ساماندهی یا اجرای تصمیمات کارگروه اجتماعی استان نیز به عهدة شهرداری است.
خاکی با بیان اینکه سرای محله¬های شهرداری بصورت خودگردان اداره می شوند و برای اختصاص فضا تقاضای وجه دارند، گفت: سرای محله ها از تدارک مکان برای ارایة مداخلات و امکانات تفریحی – آموزشی برای کودکان کار امتناع میکنند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران در خصوص فعالیتهای بهزیستی در حوزه کودکان کار و خیابان گفت: بهزیستی اقدامات خود را در قالب خدماتی نظیر تأمین مداخلهگران لازم اعم از روانشناس، پزشک، مددکار، مشاور حقوقی، برنامههای آموزشی، خدمّات سیّار، و مهمتر از همه خط بحران ارایه داده و امید است شهرداری نیز با انجام تعهدات سازمانی خود مبنی بر تدارک مکان و تجهیزات و امکانات لازم بتواند چرخة ارایة مداخلات برای این دسته از کودکان را تکمیل کند.
خاکی در ادامه تشریح کرد: بخش عمدهای از کودکان خیابانی و کودکان کار در بازیافت زباله مشغول کارند که تحت نظارت پیمانکاران شهرداریاند و این بدین معناست که شهرداری از یک طرف داعیة ساماندهی کودکان کار را دارد و از طرف دیگر با تدارک امکان زبالهگردی و بازیافت در ترویج کار این کودکان مشارکت میکند.
وی با بیان اینکه بهزیستی استان تهران با اعتقاد به اصل انگزدایی و پرهیز از برچسبزنی به کودکان کار و خیابان، اعتقادی به تفکیک کودکان کار و خیابان از کودکان دیگر ندارد، تاکید کرد: بهزیستی به دنبال آن است تا کودکان کار و خیابان را وارد جریان اصلی جامعه کند تا آنها بتوانند در کنار سایر کودکان از خدمات لازم منتفع شوند.
وی ادامه داد: بارها در جلسات مشترک و کارشناسی تأکید شده که شهرداری به جای ایجاد مراکز پرتو (مراکز کودکان کار و خیابان) که یک فضای مستقل و اختصاصی برای این کودکان است، آنان را با حمایت سازمانهای غیردولتی مرتبط وارد بدنة جامعه نماید و از اصل ادغام که مورد توجه سیاستگذاران این حیطه است استفاده کند.
خاکی از آمادگی بهزیستی برای ارایة خدمات برازنده به کودکان کار و خیابان گفت و افزود: در حال حاضر نزدیک به 2400 کودک خیابانی تحت پوشش بهزیستی استان تهران قرار دارند که توسط سازمانهای غیردولتی ساماندهی میشوند، امیدواریم سایر دستگاهها نیز با پذیرش وظیفة قانونی خویش ما را در این امر مهم یاری کنند.

700

کد خبر: 803849

وب گردی

وب گردی