آغاز ماراتن کنکور سراسری سال 1396

آزمون سراسری سال ۱۳۹۶ با رقابت بیش از پانصد هزار داوطلب آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، آزمون سراسری گروه ریاضی و علوم انسانی ساعت ۸ صبح امروز آغاز شد
.از میان داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۶، تعداد ۱۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر داوطلب گروه علوم ریاضی و فنی هستند که از این تعداد ۵۲ هزار و ۵۳۱ نفر زن و ۹۵ هزار و ۹۶۹ نفر مرد هستند.
همچنین ۱۸۴ هزار و ۱۹۵ نفر داوطلب گروه آزمایشی علوم انسانی هستند که از این تعداد ۱۱۵ هزار و ۴۶۶ نفر زن و ۶۸ هزار و ۷۲۹ نفر مرد هستند.
آزمون سراسری در گروه های پنجگانه در یک مرحله و در یک جلسه برگزار می شود و داوطلبان به سئوالات آزمون عمومی و اختصاصی گروه انتخابی خود پاسخ خواهند داد. سئوالات در تمام گروه ها به صورت تستی چهار گزینه ای خواهد بود و سئوالات از کتب دبیرستان و پیش دانشگاهی سالی واحدی به عنوان منابع طراحی شده است.

سوالات آزمون مفهومی خواهد بود و مفهومی بودن به منزله دشوار بودن آن نیست بلکه به این معنی است که داوطلبانی که کتب را دقیق مطالعه کرده باشند می توانند به سئوالات پاسخ دهند. از بخش ها و فصل هایی که بر اساس بخشنامه های رسمی وزارت آموزش و پرورش از منابع حذف شده اند سئوال طرحی نشده است.
آزمون سراسری در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ تیرماه ۹۶ در ۳۷۲ شهرستان و ۴۷۸ حوزه امتحانی برگزار می شود. نتیجه اولیه به صورت کارنامه تنظیم و در دهه دوم مرداد ۹۶ بر روی سایت سنجش منتشر می شود.

200/204

کد خبر: 803873

وب گردی

وب گردی