دولت باید به نارسایی‌های کشور برسد

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی گفت: انتخابات تمام شده و نارسایی‌ها را نمیتوان نادیده گرفت و اکنون دولت باید به نارسایی‌های کشور برسد.

به گزارش ایسکانیوز ؛ غلامحسین کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی در همایش فصلی خانه احزاب ضمن انتقاد از اظهارات احمدی معاون سیاسی وزیر کشور مبنی بر اینکه ما از توسعه احزاب حمایت میکنیم گفت: من میخواهم بگویم این اظهارات تعارف است و نشانه آن هم این است که به دو نَفَر از دبیران ملی و استانی اجازه دادند در کمیسیون ماده ده احزاب که قرار است تصمیم گیری‌هایی اتخاذ شود، بدون حق رای شرکت کنند!

وی با بیان اینکه این دو نَفَر فقط تماشاچی خواهند بود، گفت: به نظر می‌آید این رفتار‌ها مصداق همان مباحثی است که گفته میشود در کشور‌های جهان سوم بین جامعه و حکومت رقابت وجود دارد و جامعه أعم از احزاب و نهاد‌های مردمی همیشه احساس میکنند در مقابل قدرت و حاکمیت و دولت هستند.

کرباسچی با بیان اینکه رسانه‌ها باید در کشور‌های جهان سوم جان بگیرند و احزاب قدرت بگیرند، افزود: امیدواریم کشور‌های جهان سوم به توسعه سیاسی برسند. احزاب در راستای تقویت نظام است و هیچ حزبی قبول ندارد در مقابل نظام فعالیت کند.

وی با بیان اینکه همان طور که دولت شهید رجایی را داده، احزاب هم شهید بهشتی و ٧٢ شهید را تقدیم نظام کرده و هم اکنون هم در جمع احزاب کسانی هستند که چشم و اعضای بدنشان به خاطر نظام از دست داده اند و اکنون هم هر اتفاقی بیفتد پای نظام ایستاده اند و این تصور که قدرت احزاب در مقابله با قدرت دولت است تصور اشتباهی است.

کرباسچی ادامه داد: حالا که انتخابات تمام شده و رقابت‌ها پایان یافته باید در مورد وضعیت کشور به جمع بندی برسیم و همه نیرو‌های سیاسی برای رفع مشکلات کشور بسیج شوند.

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: سال گذشته پروژه‌ آینده پژوهی در دفتر مطالعات استراتژیک مورد بررسی قرار گرفت و ١٠٠ مشکل اساسی در کشور شمرده شد و اگر این مشکلات را در احزاب بررسی کنیم و همه قوا هم تلاش‌های خودشان را به کار گیرند در ١٠ سال آینده ٥٠ مورد از این مشکلات حل و فصل نمیشود.

کرباسچی با بیان اینکه برای عدم تقویت و رشد این نابسامانی‌ها باید قدمی برداریم افزود: ما باید در خانه احزاب برای رفع خطراتی مثل موضوع آب و محیط زیست متمرکز شویم.

وی با بیان اینکه دولت سرمایه نظام است گفت: نباید بعد از انتخابات با دل پر صحبت کنیم و رییس جمهور صحبتی میکند آن را تقویت کنیم. ممکن است در انتخابات به خاطر فضای تبلیغاتی حاکم صحبت‌هایی شود، اما اینکه اکنون علیه قوا و شخصیت‌ها کشور حرف بزنیم نه مصلحت کشور است و نه به نفع منافع ملی.

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی گفت: اکنون انتخابات تمام شده و نارسایی‌ها را نمیتوان نادیده گرفت. در انتخابات گفتیم دولت باید تقویت شود و این دولت ادامه داشته باشد، اما اکنون دولت باید به نارسایی‌های کشور برسد.

کرباسچی تأکید کرد: حکومتی قدرتمند است که احزاب در آن کشور قدرتمند باشد و نظام فکر نکند احزاب و رسانه‌ها در مقابل آن‌ها هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر: 803921

وب گردی

وب گردی