همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد/سیستان و بلوچستان و کرمان ؛ استان های برتر در مبارزه با مواد مخدر

در همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر با اهدای لوح از جانشین فرمانده ناجا به پاس اقدامات و تلاش ها در عرصه مقابله با مواد مخدر تقدیر شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از پایگاه خبری پلیس، دکتر "عبدالرضا رحمانی فضلی" در همایش روز جهانی مبارزه به مواد مخدر با اشاره به هم افزایی و همکاری میان دستگاه ها طی سال های اخیر در مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد : بر همین اساس سالانه 785 هزار نفر از معتادان در 8 هزار و 100 مرکز درمان تحت مداوا و درمان قرار گرفته اند.

وی افزود: با تلاش نیروی انتظامی و سایر دستگاه های مسئول، طی چهار سال گذشته 2 هزار و 500 تن انواع مواد مخدر کشف شد و با 8 هزار و 880 عملیات پیچیده اطلاعاتی و امنیتی، 11 هزار باند تولید و توزیع و قاچاق مواد مخدر کشف و منهدم شد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: در خصوص معتادان متجاهر یا همان خیابانی اقدامات جدی صورت گرفت به گونه ای که 86 هزار معتاد جمع آوری شدند و در مراکز نگهداری هم اکنون تحت آموزش و همچنین درمان های مختلف قرار گرفتند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: تلاش کردیم معتادان را پس از بهبود رها نکنیم و بر همین اساس 210 مرکز اشتغالزایی راه اندازی و هزار و 131 طرح "اشتغالزا " عملیاتی شد اگرچه هنوز کار برای پیشگیری، درمان و بهبود جامعه هدف زیاد است و باید بیشتر تلاش کنیم.

گفتنی است در این مراسم که"علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی، دکتر" رحمانی فضلی" وزیر کشور و دیگر مسئولان کشوری و لشکری حضور داشتند از سردار" اسکندر مومنی " جانشین فرمانده ناجا به پاس اقدامات و تلاش ها در عرصه مبارزه با مواد مخدر با اهداء لوح، تقدیر شد.

همچنین استان های "سیستان و بلوچستان" و "کرمان" به عنوان استان های برتر در مبارزه با مواد مخدر معرفی و از فرماندهان انتظامی این دو استان نیز به پاس تلاش ها و اقدامات با اهدای لوح، تقدیر شد.

سردار " حسین رحیمی " در حاشیه این مراسم در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در پاسخ به علت موفقیت فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان در فرایند مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و همسایگی و هم مرزی با کشورهای تولید کننده مواد مخدر(افغانستان) به نوعی مبدا ورود مواد مخدر به کشور محسوب می شود، اما همواره رویکرد نیروی انتظامی مبارزه بی امان با این بلای خانمان سوز بوده است.

وی افزود: برنامه ریزی دقیق، تمرکز بر تقویت اشراف اطلاعاتی و افزایش عملیات هدفمند در فرایند مبارزه با مواد مخدر نقش مهم و اثر گذاری دارد و این راهبردها در راستای مبارزه با مواد مخدر به ویژه در استان سیستان و بلوچستان به جد دنبال می شود به طوری که طی سه سال گذشته میزان کشفیات مواد مخدر در این استان 3 برابر شده است.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: در طول 3 سال گذشته میزان کشف مواد مخدر توسط عوامل انتظامی این استان از 40 تن به 123 تن رسیده که بیانگر رشد 300 درصدی ( 3 برابری ) است.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: کما کان مبارزه بی امان با قاچاقچیان مواد مخدر توسط نیروی انتظامی ادامه دارد و هرگز به سوداگران مرگ اجازه جولان نخواهیم داد.

701

کد خبر: 803952

وب گردی

وب گردی