آموزش زبان فاسی به دانشجویان گرجستانی

دکتر محمد فرهادی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در نشست با گروهی از ایران شناسان و دانشجویان گرجستانی، قول همکاری در آموزش زبان فارسی از جمله اعطای دوره های یک ماهه در ایران را داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، در این نشست که در حاشیه سفر دکتر فرهادی و هیئت همراه و با حضور سیدجواد قوام شهیدی سفیرجمهوری اسلامی ایران در گرجستان برگزارشد، مسائل مختلف از جمله همکاری های آموزشی و دانشگاهی به ویژه ایرانشناسی و آموزش زبان فارسی مورد بررسی قرار گرفت.

فرهادی در این نشست که به میزبانی دانشگاه تفلیس، قدیمی ترین و یکی از مهم ترین مراکز آموزش عالی گرجستان برگزار شد، د کتر فرهادی آمادگی وزارت علوم کشورمان را برای پذیرش دانشجویان زبان فارسی این دانشگاه در دوره های آموزشی دانشگاه های ایران اعلام کرد.

وزیر علوم کشورمان افزود: آماده ایم کتاب ها و تجهیزات لازم زبان آموزی را به کرسی زبان فارسی دانشگاه تفلیس ارائه کنیم.

فرهادی همچنین در پاسخ به درخواست استادان زبان فارسی برای گسترش حمایت از دانشجویان فارسی آموز گرجستانی، اعلام کرد که وزارت علوم ایران آماده است ۱۵ تا ۲۰ دانشجو را برای دوره های آموزشی یک ماهه بپذیرد.

همچنین در این نشست دکتر حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل، بر ضرورت تشکیل کارگروه مشترک همکاری های علمی و آموزشی میان ایران و گرجستان تاکید کرد.

او همچنین تاکید کرد: ما آماده ایم میزبان ایرانشناسان معرفی شده توسط تفلیس باشیم و زمینه های راه اندازی کرسی های گرجستان شناسی و زبان و ادبیات گرجی را در دانشگاه های ایران نیز بررسی کنیم.

سپس دکتر تئا شورقایا استاد دانشگاه تفلیس نیز در پایان این دیدار با استقبال از پیشنهادهای هیئت ایرانی گفت: پیشینه تدریس زبان فارسی در دانشگاه پایتخت گرجستان بیشتر از قدمت آن در دانشگاه تهران است و ریشه های عمیقی در این باره وجود دارد که باید بیشتر از آن بهره گرفت.

در چارچوب سفرو مذاکرات هیئت ایرانی در تفلیس، همچنین امروز دکترفرهادی و الکساندر جه جه لاوا معاون نخست وزیر و وزیر آموزش علوم گرجستان در مذاکرات تفلیس برای گسترش همکاری های دو کشور در حوزه های مرتبط توافق کردند.

۲۰۴

کد خبر: 803955

وب گردی

وب گردی