چاووش اوغلو :در مذاکرات قبرس نتوانستیم به راه حل دست یابیم

وزیر امور خارجه ترکیه پس از پایان بی نتیجه مذاکرات قبرس در کرانس مونتانای سوئیس گفت:متاسفانه به رغم همه تلاش ها برای دستیابی به راه حل پایدار و عادلانه ،‌ نتوانستیم به راه حل دست یابیم. 

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ملیت چاپ ترکیه ، مولود چاووش اوغلو پس از آخرین جلسه مذاکرات که 5 ساعت به طول کشید ، گفت : با وجود همه تلاش ها مذاکرات برای حل مسئله قبرس بی نتیجه ماند.

وی گفت : ما شاهد گام هایی بودیم که مغایر با صداقت بود.

چاووش اوغلو گفت : متاسفانه به رغم همه تلاش ها برای دستیابی به راه حل پایدار و عادلانه ،‌ نتوانستیم به راه حل دست یابیم.

وزیر امور خارجه ترکیه گفت : «هیئت های جمهوری ترکیه و جمهوری ترک شمال قبرس از اتخاذ مواضع سازنده فروگذار نکردند اما این مواضع بی پاسخ ماند.»

وی افزود:« جمهوری ترکیه و جمهوری ترک شمال قبرس موضوع را ارزیابی و درباره گام هایی که پس از این برداشته خواهد شد ، تصمیم خواهند گرفت ».

وزیر امور خارجه ترکیه با تاکید بر غیر قابل قبول بودن موضع بخش یونانی نشین قبرس و دولت یونان درباره خروج نظامیان ترکیه از قبرس و خودداری از ارائه تضمین به بخش ترک نشین قبرس ،‌گفت : دبیر کل سازمان ملل به کنفرانس کرانس مونتانا پایان داد.

چاووش اوغلو گفت : بی نتیجه ماندن این کنفرانس نشان داد که حل مسئله قبرس در چارچوب معیارهای توام با حسن نیت سازمان ملل امکان پذیر نیست و اصرار در این باره از این پس هیچ مفهومی ندارد.

306

کد خبر: 804010

وب گردی

وب گردی