کشور باید در جهت توسعه ثبت رسمی گام بردارد

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه بخشی از مفاسد کشور معلول روزمرگی هاست تصریح کرد: امروز حتما نیاز داریم به نحو عملی جهت تحول اداری گام برداریم، در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، برای تحقق این شعار باید تحول اداری در بخش های مختلف صورت گیرد.

به گزارش ایسکانیوز، احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد وا ملاک کشور در پیش خطبه نماز جمعه این هفته تهران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حزب جمهوری اسلامی در هفت تیر به ویژه دکتر بهشتی و درود به روح بلند شهدای جمهوری اسلامی ایران گفت:‌ فاجعه هفت تیر که توسط استکبار و در راس آن آمریکای جنایت کار و منافقین کوردل رقم خورد سرمایه هایی را از مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران گرفت و مردم را از وجود آن‌ها محروم ساخت ، شهید بهشتی معمار نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران بود و خدمات ارزشمندی را طراحی نموده بود.

وی با بیان اینکه امروز دستگاه قضایی کشور به عنوان رکن نظام جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در امنیت، استقلال و نظم عمومی جامعه ایفا می‌کند، اظهار کرد: سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور به عنوان یک نهاد شبه قضایی که وابسته به نهاد قضایی است، خدماتی را به مردم ارائه می‌دهد. ثبت اراضی و املاک، وقایع ازدواج و طلاق، قراردادها در دفاتر اسناد رسمی و ثبت اختراعات و علائم تجاری و ... از اقداماتی است که در این سازمان انجام می‌شود و در سال گذشته قریب به 68 میلیون خدمت به مردم ارائه دادیم.

تویسرکانی خاطر نشان کرد: سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور یک نهاد قدیمی است که در کنار دادگاه ها ایجاد شده است . در گذشته صدها میلیون اقدام سطحی در این نهاد صورت می گرفت که گرفتار آسیب هایی می شد. این مسائل با تدابیر و راهنمایی ها و مساعدت ریاست محترم قوه قضاییه منجر به خدمات گسترده ای شد تا در جهت تحول اداری قدم هایی برداشته شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک باید به عنوان خدمتگذار نظام اسلامی ، تمام تلاش خود را به کارگیرد تا خدمات بهینه و کم هزینه به مردم ارائه شود، عنوان کرد: باید آسیب شناسی کنیم تا در نظام قضایی کمتر دچار آسیب شویم ، بخشی از این آسیب ها ‌ معلول نقص در فرایندها و خدمات است.

وی با بیان اینکه امروز داده آمایی در سازمان ثبت صورت گرفته است ، عنوان کرد: به واسطه این داده آمایی ها اطلاعاتی در بانک های متعدد در سیستم ها بارگذاری شده است و این امر باعث شده تا خدمات را بهتر ، دقیق‌تر و سریعتر انجام دهیم میلیون ها مکاتبات درون سازمانی به صورت اوراق کاغذی شکل می گرفت که در یک اقدام فراگیر بسیاری از این پرونده های کاغذی از بین رفته و در قالب فایل های الکترونیک و بانک های مجازی ایجاد شده که کاهش مراجعات مردمی را به همراه داشته است.

تویسرکانی با بیان اینکه بخشی از مفاسد به جهت مراجعات مردم است ، اظهار کرد: گاهی اجبارا مردم به واسطه مراجعات پی در پی باید دنبال کسی باشند که مشکل را سریعتر حل کند، در حالیکه سیاست ها باید به گونه ای باشد که مراجعات کمتر شود و به موجب آن مفاسد کمتر صورت گیرد، حسب آمار و ارقام سالانه بیش از 30 میلیون مراجعه را کاهش دادیم که به نسبت آن مفسده ها کمتر شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: طبیعی است بایداین اقدامات را مرتب رصد کنیم و در جهت رفع آسیب ها و اصلاح گریزگاه های فساد تلاش کنیم تا خدمات مناسب‌تر ارائه شود. در بخش های مختلف تقاضای ارائه خدمات به شکل الکترونیک شده است و در تحول اداری هزینه های بسیاری کاهش پیداکرده است.

وی با تشکر از عنایات ویژه مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: در سال گذشته در مقدمه تدوین برنامه ششم توسعه رهبر معظم انقلاب اسلامی ابلاغ سیاست کردند . برای تسریع برنامه ششم توسعه هر اندازه توسعه وجود داشته باشد نزاع ها و بسیاری از بی نظمی، دعاوی حقوقی ، جزایی و کیفری کاهش پیدا می‌کند باید توجه کنیم کشور در جهت توسعه ثبت رسمی گام بردارد.

تویسرکانی با اشاره به آیه 282 سوره بقره با بیان اینکه طبق فرمایش خداوند آمده است دیون خود را مکتوب کنیم ، گفت:‌ امروز قراردادها را باید به صورت رسمی شکل دهیم تا از نزاع و اختلافات مالی پیشگیری کنیم. دعاوی در کشور کم نیست و هزینه های فراوانی را در پی دارد. باید تلاش کنیم تا خدمات بهتری در این راستا ارائه شود. اگر در شیوه های اداری منفعل عمل کنیم نمی توانیم باعث رضایت مردم باشیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پایان با بیان اینکه دستگاهی موفق است که آسیب های اجتماعی خود را مرتفع کند و متناسب با نیاز مردم و جامعه گام بردارد گفت:‌ بخشی از مفاسد کشور معلول روزمرگی هاست. امروز حتما نیاز داریم به نحو عملی جهت تحول اداری گام برداریم. در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، برای تحقق این شعار باید تحول اداری در بخش های مختلف صورت گیرد.

کد خبر: 804091

وب گردی

وب گردی