اعمال هرگونه تحریم جدید یا حتی بازنگری در تحریم های قبلی اتحادیه اروپا علیه ایران مغایر با روح برجام است

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اروپا تحت فشار آمریکا و صهیونسیت در مسیر بدعهدی گام برداشته است.

به گزارش ایسکانیوز، محمدابراهیم رضایی با اشاره به بازنگری تحریم های گذشته ایران در اتحادیه اروپا اظهار داشت: اروپایی ها بعد از توافق هسته ای تاکید داشتند به دنبال اعمال تحریم های جدید علیه ایران نیستند و چنانچه بخواهند در این زمینه ورود کنند بدعهدی اتحادیه اروپا نسبت به برجام را نشان می دهد.

نماینده مردم خمین در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: نه تنها تحریم های جدید علیه ایران، بلکه بررسی و اعمال تحریم های گذشته طرح مجدد آنها مغایر با روح برجام است و بر خلاف ادعای پایبندی اروپا به برجام است.

وی گفت: اگر اتحادیه اروپا به بررسی تحریم های گذشته ایران ورود کند در واقع می توان رد پای ترامپ را در این زمینه ملاحضه کرد، به نظر می رسد اروپایی های تحت فشار آمریکا و صهیونیست ها است و اگر تحریمی علیه ایران وضع کند با عکس العمل جدی جمهوری اسلامی مواجه می شوند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اروپایی ها باید بر ادعای پایبندی بر برجام باقی بماند و نباید مسیر بدعهدی را با آمریکایی ها طی کنند.

رضایی در باره برخورد مجلس با اعمال تحریم های اتحادیه اروپا گفت: از آنجایی که اتحادیه اروپا جایگاه و اعتباری ندارد مجلس شورای اسلامی واکنشی نخواهد داشت بلکه دستگاه دیپلماسی در این زمینه اقدام خواهد کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کشورهای اروپایی نیز ارزشی برای اتحادیه اروپا قائل نیستند و ما در صورتی که کشورهای اروپایی طرف قرارداد توافق هسته ای تحریمی اعمال کنند، نقض برجام را اعلام و برخورد قاطع خواهیم داشت.

منبع:خانه ملت

کد خبر: 804098

وب گردی

وب گردی