فعالیت ۲ پایگاه بالگردی زیرنظر گروه رزمی سیدالشهدا در شیراز/ تحویل بالگردهای جدید ۲۰۶ و ۲۱۴ به هوانیروز سپاه

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: علاوه بر بالگردهای پشتیبانی، هجومی و رزمی، بالگردهای ۲۰۶ و ۲۱۴ که به تازگی در اختیار هوانیروز سپاه قرار گرفته است در گروه رزمی بالگردی شیراز حضور دارند.

به گزارش ایسکانیوز، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، با اشاره به افتتاح گروه رزمی بالگردی هوانیروز سپاه با نام سیدالشهدا (ع) در شیراز گفت: این یک گروه رزمی از نیروی زمینی سپاه است که مسئولیت پشتیبانی بالگردی جنوب شرق، جنوب و جنوب غرب کشور را برعهده دارد.

وی تأکید کرد:‌ این گروه رزمی از 2 پایگاه بالگردی پشتیبانی تخصصی و عملیاتی می‌کند.

پاکپور ادامه داد: مطالعات برپایی این پایگاه 6 ماه به طول انجامید و طی یک حرکت جهادی در شرایط تحریم و در مدت یک سال بسترها و زیرساخت‌های آن آماده شد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه بالگردهای مختلف رزمی و پشتیبانی در این پایگاه حضور دارند، گفت: این پایگاه از ویژگی‌های منحصربه فردی برخوردار است که در بسیاری از پایگاه‌ها نظیر ندارد که از جمله سیستم تأمین برق و اطفای حریق در این پایگاه است که معمولاً‌ در فرودگاه‌ها این کار با ماشین‌های آتش‌نشانی صورت می‌گیرد اما در اینجا به صورت بیس در رمپ‌ها و باندها دیده شده است.

پاکپور با بیان اینکه این پایگاه مطابق با استانداردهای هوانوردی ایکائو ساخته شده است، تصریح کرد:‌ این گروه رزمی می‌تواند یکی از هلی‌‌پرتهای نمونه کشور باشد.

وی همچنین اعلام کرد که علاوه بر بالگردهای پشتیبانی، هجومی و رزمی، بالگردهای 206 و 214 که به تازگی از سوی صنعت دفاعی کشور در اختیار هوانیروز سپاه قرار گرفته در این پایگاه نیز حضور دارند.

به گزارش فارس، گروه رزمی بالگردی سیدالشهدا روز سه شنبه 13 تیرماه با حضور سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه و سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در شیراز افتتاح شد.

این پایگاه ظرفیت بیش از ده‌ها بالگرد را دارا بوده و با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا ساخته شده است.

در این پایگاه از بالگردهایMI17، 205، 214، 206 و 209 استفاده خواهد شد.

حوزه عملیاتی پایگاه هوانیروز سیدالشهدای سپاه استان‌های فارس، هرمزگان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، بوشهر و کهکیلویه‌و بویراحمد است.

منبع:فارس

کد خبر: 804100

وب گردی

وب گردی