افزایش حجم ترافیکی درپایان هفته به دلیل تداخل سفرهای درون شهری و جاده ای

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت:معمولا در شهرها و کلانشهرها سفرهای پایان هفته با سفرهای درون شهری تداخل پیدا می کنند سفرهای شهری با انگیزه های مختلف مانند دید و بازدید،گذراندن اوقات فراغت در بوستان ها و... صورت می گیرد با سفرهای جاده ای تداخل پیدا کرده و افزایش حجم ترافیکی و تردد را در پی خواهد داشت.

سرهنگ نادر رحمانی در گفت و گو با ایسکانیوز در زمینه ترافیک های پایان هفته در اطراف کلانشهرها گفت: با توجه به تعطیلی مدارس و فرا رسیدن تعطیلات تابستانی، آخر هفته ها شاهد افزایش تردد در مجاورت کلانشرها مخصوصا شهر تهران به شهرهای اطراف و مراکز خوش آب و هوا تر اطراف آن هستیم.

وی ادامه داد: در این صورت افزایش حجم تردد در روزهای پایانی دور از انتظار نیست پلیس نیز تمهیدات لازم را در پایان هفته ها در محورهای مواصلاتی کشور در نظر گرفته است تا بتواند افزایش تقاضای سفر را مدیریت کند تا عدم وجود ظرفیت کافی سبب تاخیر های کمتری شود.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: پلیس راهنمایی رانندگی تلاش می کند با رعایت قوانین و مقررات تاخیرها به حداقل ممکن برساند تا شاهد تراکم ترافیکی منطقی تری باشیم.

وی اضافه کرد:معمولا در شهرها و کلانشهرها سفرهای پایان هفته با سفرهای درون شهری تداخل پیدا می کنند سفرهای شهری با انگیزه های مختلف مانند دید و بازدید،گذراندن اوقات فراغت در بوستان ها و... صورت می گیرد با سفرهای جاده ای تداخل پیدا کرده و افزایش حجم ترافیکی و تردد را در پی خواهد داشت.

رحمانی بیان کرد:در حال حاضر شاهد ترافیک کاری صبحگاهی در ورودی کلانشهرها هستیم و این ترافیک در کلانشهر تهران محوس تر است و در آزاد راه قزوین -کرج و کرج-تهران در محدوده ترمینال شهید کلانتری تا پل فردیس و در ادامه تا پل فردیس تا گرمدره ترافیک سنگین است.

وی تاکید کرد:مداخلات جوی به صورت بارش پراکنده و باران نیز در استان مازندران محور فیروزکوه، بابل، بابلسر و ارتفاعات محور کرج-چالوس گزارش شده است.همچنین شاهد مه گرفتگی و کاهش دید در محور فیروزکوه محورگدوک محور کرج چالوس و محور هزار چم شاهد هستیم که لازم است رانندگان نکات ایمنی لازم در هوای مه آلود را رعایت کنند.

701

کد خبر: 804208

وب گردی

وب گردی