رئیس‌جمهور باید دولتی انتخاب کند که پاسخگو باشد

معاون اول رئیس‌جمهور از مشورت روحانی با نهادها و ارکان نظام برای تشکیل کابینه دوادزهم خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز ، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور امروز در همایش روز ملی صنعت و معدن که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با اشاره به موضوع انتخاب اعضای کابینه دولت داوزدهم گفت: دولت داوزدهم باید به مردم معرفی شود و بار مسئولیت بسیار زیادی بر دوش این افراد است و طبیعی است که مردم با انتخاب رئیس‌جمهور در 29 اردیبهشت جهت‌گیری اصلی دولت و مطالبات اصلی از دولت را روشن کردند و اعلام کردند که چه مطالباتی در این دوره دارند و چه اقدامات و کارهایی باید صورت گیرد.

وی با بیان اینکه روحانی در حال مشورت با ارکان نظام برای تشکیل کابینه دوازدهم است، افزود:‌ رئیس‌جمهور با مشورتی که با نهادها و ارکان حکومت می‌کند، دولتی را انتخاب می‌کند که با وعده‌هایی که به مردم در انتخابات در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی داده سازگار باشد و بتواند پاسخگو باشد.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین از ضرورت بزرگ شدن اقتصاد کشور سخن گفت و اظهار داشت:‌ بخش صنعت و معدن از بخش‌هایی است که با رشد خودش می‌تواند به بزرگ شدن اقتصاد کشور کمک کند. ما راهی جز بزرگ کردن کیکی اقتصاد کشور را نداریم. اگر به آینده کشور می‌خواهیم فکر کنیم، باید اقتصاد کشور را بزرگ کنیم.

جهانگیری اضافه کرد: برخی فکر می‌کنند ثبات نرخ ارز یعنی تکانی در قیمت آن بوجود نیایید، خیر در ارز رشد معقولی نسبت به تورم باید فکر شود و وجود داشته باشد.

جهانگیری، توسعه بازار ایران را از نتایج برجام دانست و گفت: ما به این نتیجه رسیدیم که این کشور 80 میلیونی برای اینکه اشتغال خود را حل کند و به اقتصاد مهم دنیا تبدیل شود باید بازاری غیر از بازار ایران در اختیارش قرار گیرد و راه آن، تعامل با دنیا است.

وی افزود: در این زمینه، بخش خصوصی ایران قادر است کالاهایی را تولید کند که آن را به بازارهای بین‌الملی صادر کند.

جهانگیری همچنین از سهم اندک صنعت در بازار صادرات انتقاد کرد و گفت: سرمایه‌گذاری خارجی اولویت یک ما است اما در کنار آن، به موضوع فاینانس هم توجه خواهیم کرد.

به گزارش تسنیم، معاون اول رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره انعقاد قرارداد فاز 11 پارس جنوبی با شرکت توتال تصریح کرد: در دوره‌ای که افراد کم تجربه هیاهوی جنگ در دنیا به پا کردند، آمدن توتال و امضای قرارداد با ایران به این معنا است که در این کشور آنقدر موقعیت وجود دارد که حتی شرکت‌های بزرگ ریسک می‌کنند که با ایران سرمایه‌گذاری کنند.

وی ادامه داد:‌ یک و نیم سال روی این موضوع کار شده، هرکسی حرفی برای گفتن داشته را اعلام کردند، دنبال نقطه منفی گشتند که چنین است و چنان! ده‌ها جلسه برگزار شد و گفتیم اگر اشکالی واقعی است، این اشکال برطرف شود.

منبع: تسنیم

کد خبر: 804226

وب گردی

وب گردی