وضعیت گرد و غبار اراک به کجا رسید؟

مدیر کل هواشناسی استان مرکزی گفت: احتمال بارش پراکنده و افزایش گرد و غبار در روز دوشنبه (پس فردا) در اراک پیش بینی می شود و در صورتی که گرد و غبار افزایش پیدا کند وضعیت قرمز اعلام و اطلاعیه صادر خواهد شد .

به گزارش ایسکانیوز، وضعیت گرد و غبار در استان همدان، خوزستان و به ویژه شهر اهواز، استان مرکزی به خصوص شهر اراک در هفته گذشته به وضعیت قرمز رسید تا جایی که در تاریخ 7 تیرماه، میزان ذرات کمتر از 2 و نیم میکرون در ساعت 10 صبح در اراک به 39 میکروگرم بر متر مکعب رسید که بیانگر کیفیت هوای ناسالم برای گروه های سنی حساس است.
شاخص کیفیت هوای اراک در ظهر 6تیرماه به 72 میکروگرم بر متر مکعب و در روز دوشنبه به 121 رسید که این شاخص ها بیانگر وضعیت هوای ناسالم برای گروه های سنی حساس بود.
در این زمینه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی توصیه کرده بود گروه های سنی حساس مانند ، کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی، ریوی و سخت درمان در شرایط هوای ناسالم از تردد در فضای باز و شلوغ خودداری کنند.
استاندارد شاخص سنجش میزان ذرات معلق در هوا 35 میکروگرم بر متر مکعب است که در 2 روز گذشته آن کیفیت هوا در مناطق مختلف این استان کاهش یافت و دید افقی به دلیل انتقال گرد و خاک از مناطق مرکزی کشور کاهش داشت.

از این رو مهندس مرتضی ذوالفقاری مدیر کل هواشناسی استان مرکزی در گفت و گو با ایسکانیوز با اشاره به وضعیت جوی گفت:هوای اراک امروز (17 تیر )میزان کمی گرد و غبار دارد ولی پیش بینی می شود روز دوشنبه بعد از ظهر افزایش پیدا کند. هوا در حال حاضر هوا ابری است و احتمال بارش پراکنده و افزایش گرد و غبار طی روز دوشنبه پیش بینی می شود و اگر گرد و غبار افزایش پیدا کند فردا اطلاعیه صادر خواهد شد همچنین پیش بینی می شود 2 تا 3 روز آینده گرد و غبار ادامه داشته باشد.


گفتنی است اراک به دلیل همجواری با تالاب کویری میقان، با تهدید چشمه های تولید غبار نمکی و ایجاد ریزگرد با منشاء محلی در کنار گرد و غبارهای وارداتی مواجه بود.

703

کد خبر: 804288

وب گردی

وب گردی