خادم: خطر تعلیق جدی و فرصت ما محدود است/ دست کشتی در المپیک ۲۰۲۰ خالی نخواهد بود

رئیس فدراسیون کشتی گفت: دست کشتی برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو خالی نخواهد بود و شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که تیم‌های ملی آزاد و فرنگی تا زمان آغاز المپیک، ظرفیت تشکیل سه تیم را خواهند داشت.

به گزارش ایسکانیوز، رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی در پایان رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی کشتی گفت: فرایند انتخابی تیم‌های ملی جای خودش را در کشتی کشور پیدا کرده و بعد از چندین سال زحمت برای نهادینه کردن ساختار انتخابی تیم ملی، اکنون نقطه امیدی برای همه جوانان و سایر کشتی‌گیران عنوان دار به وجود آمده تا از این فرصت برابر استفاده کنند.

وی ادامه داد: با وجود فراز و نشیب‌هایی که در چند سال گذشته به دلایل مختلف در برگزاری انتخابی وجود داشت، امسال مسابقات با روند بهتری برگزار شد و شاهد رقابت‌های حساس و سنگینی هم بودیم؛ رقابت‌هایی که در ذهن و خاطره مردم علاقمند به کشتی خواهد ماند.

رئیس فدراسیون کشتی درباره عملکرد و ناکامی برخی از کشتی‌گیران مطرح گفت: جمعی از قهرمانان با تجربه ما در این مسابقات نتوانستند نتایج برتر را به دست آورند، اما از این قهرمانان صاحب مدال به خاطر احترام به مردم و ‌قانون و حضور در انتخابی تشکر می‌کنم. با این که برخی از آنها به دلیل آسیب دیدگی و نا آمادگی‌هایی که آنها را از شرایط مطلوب دور کرده بود و شرایط حضور در مسابقات را نداشتند، اما به قانون احترام گذاشتند.

خادم تصریح کرد: حضور خوب جوانان و برخی از استعدادها و ستاره‌های ویژه‌ای که در این مسابقات مشاهده کردیم امیدوارکننده بود و نشان داد دست کشتی در المپیک 2020 خالی نخواهد بود؛ البته مشروط بر اینکه هم کشتی‌گیران با تجربه و عنوان‌دار خود را حفظ کنیم و هم به کشتی‌گیران جوان انگیزه بدهیم و تلاش کنیم در کنار نفرات باتجربه پا به پا حرکت کنند. فکر می‌کنم با مسیری که دنبال می کنیم تا المپیک 2020 شرایط تشکیل 3 تیم ملی را خواهیم داشت.

رئیس فدراسیون کشتی درباره معافیت برخی از کشتی‌گیران از حضور در انتخابی گفت: کمیته پزشکی اسامی نفرات واجد شرایط را اعلام کرده است که شورای فنی درباره آنها تصمیم‌گیری خواهد کرد.

رسول خادم درباره خطر تعلیق کشتی ایران گفت:‌ خطر تعلیق جدی و فرصت ما محدود است، اما اجازه بدهیم که جلوتر برویم و کار را دنبال کنیم؛ اما این موضوع همیشه نگران کننده است.

وی خاطر نشان کرد:‌ اینکه اکثر کشتی گیران در مسابقات حضور داشتند همه خانواده کشتی رضایت داشتند؛ از طرفی قرار نیست همیشه نتایجی که کادر فنی انتظار دارد اتفاق بیفتد؛ انتخابی تیم ملی هم به همین دلیل سخت است. تقاضای من از کادر فنی این است که ضمن توجه به سوابقِ عملکرد خارجی کشتی‌گیران که اهمیت بالایی دارد، چون باید پاسخگوی انتظارات مردم باشند، مطابق فرآیند انتخابی عمل کنند و اصل انتخابی را فراموش نکنند.

604

کد خبر: 804304

وب گردی

وب گردی