بیماران در بیمارستان های خصوصی سرکیسه می شوند/ پشت پرده هزینه های ساختگی

اجرای طرح تحول سلامت، بیمارستان های خصوصی را از بیمار خالی کرده و حالا این بیمارستان ها برای تامین هزینه ها، به روش های مختلف برای بیماران خود هزینه های اضافی می تراشند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، می گوید برای ۶ شب بستری شدن در یکی از بیمارستان های خصوصی شهر تهران، در حدود ۸۳ میلیون ریال پرداخت کرده است.

البته نکته قابل توجه این است که این بیمار می گوید؛ مبلغ پرداختی به بیمارستان مربوطه ۱۲۰ میلیون ریال بوده که بعد از اعتراض و سر و صدایی که بابت زیاد بودن هزینه ها به راه انداخته، مدیریت بیمارستان به او تخفیف داده و رقمی در حدود ۸۳ میلیون ریال بابت ۶ شب بستری شدن و همینطور خدماتی که دریافت کرده است، از او دریافت کرده اند.

وقتی چنین تخفیفی در بیمارستان صورت می گیرد، به یکباره ذهن آدمی به سمت بازار خرید و فروش اجناس می رود! چون وقتی خدماتی ارائه شده است، چطور می توان بابت آن تخفیف گرفت آن هم در حدود ۴ میلیون تومان. این خوش خدمتی به بیمار، می تواند نشان از ابهام در خدماتی باشد که بیمارستان به بیمار ارائه می دهد. زیرا، به گفته این بیمار، برخی اقدامات درمانی برای او در مدت بستری، به هیچ عنوان ضروری نبوده است. بطوریکه او برای مشکل بی اشتهایی و احساس درد و ناراحتی در ناحیه معده و روده ها به بیمارستان ارجاع داده شده بود، اما از او اکوی قلب می گیرند و همچنین چند خدمت دیگر، که به نظر می رسد ضرورتی نداشته که انجام دهد.

بعد از اجرای طرح تحول سلامت در سطح بیمارستان های دولتی و دانشگاهی کشور، به یکباره سیل مراجعات مردم و بیماران به این دسته از مراکز درمانی، چند برابر شد. و همین مسئله باعث شد تا از حجم مراجعات بیماران به بخش خصوصی تا حدود زیادی کم شود.

این وضعیت سبب شده تا برخی بیمارستان های خصوصی برای سرپا ماندن و تامین هزینه ها، به دنبال تحمیل هزینه هایی به بیماران هستند و بعضا با خدمات غیرضروری و ساختگی، در صدد بر می آیند که بتوانند هزینه های خودشان را تامین کنند.

روایت یکی از همین بیماران که به تازگی گذرش به یکی از بیمارستان های خصوصی پایتخت افتاده، در نوع خودش جالب توجه است.

او می گوید برای انجام یک خدمت درمانی به خارج از بیمارستان هدایت شد. مرکز مربوطه چند صد قدم دورتر از بیمارستان بود و او را مجاب کردند با آمبولانس برود. در حالی که بیمار مدعی بود می تواند با پای خودش برود. اما راننده آمبولانس عنوان داشته بود که اگر بخواهید پیاده هم بروید باید هزینه ۳۰۰ هزار تومانی آمبولانس را امضا کنید!!

این مورد تنها یکی از هزینه های غیرضروری است که در پرونده بیمار ثبت می شود و او هنگام ترخیص باید فاکتور بیمارستان را پرداخت کند.

انجام مشاوره برای بیماران با مبالغ کلان، در نوع خود جالب توجه است. ۲۲۰ هزار تومان حق ویزیت مشاوره که در طول مدت بستری بیمار، چند نوبت صورت می گیرد.

آنچه مسلم است، هزینه های بیمارستانی به گونه ای است که تامین آنها از جیب بیماران، با ابهاماتی همراه است. اینکه چه مقدار از خدماتی که بیماران در بخش خصوصی دریافت می کنند، ضروری و لازم است، سئوالی است که متاسفانه بیماران این قبیل مراکز درمانی هرگز برای آن پاسخی نیافته اند.

704

کد خبر: 804310

وب گردی

وب گردی