17 هزار ساختمان ناایمن در تهران /در 4 سال گذشته،27 حادثه منجر به فوت شهروندان تهرانی شده است

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بازدیدها صورت گرفته از برخی از ساختمان‌های تهران، گفت: 17 هزار ساختمان ناایمن در تهران داریم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، معصومه آباد در آخرین نشست کمیسیون سلامت شورای شهر که با حضور تمام اعضا منهای «شیبانی» برگزار شد، گفت: تنها زنی بودم که 10 سال در شورا فعالیت کرده است.

وی به حادثه تلخ و ناگوار خیابان جمهوری اشاره کرد و گفت: این حادثه اوایل حضور بنده در شورا رخ داد و بعد از آن بحث صیانت از جان انسان‌ها را در دستور کار قرار دادیم.

به گفته آباد، در سراهای محلات فضاهایی فراهم کردیم تا بحث ایمنی را به مردم آموزش دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران به مرگ‌های خاموش ناشی از گازگرفتگی اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته هر سال میزان گازگرفتگی نسبت به سال‌های قبل افزایش می‌یافت ولی با آموزش‌هایی که انجام دادیم این موضوع کاهش پیدا کرد.

آباد همچنین به حادثه پلاسکو اشاره کرد و گفت: هنوز معلوم نیست که پلاسکو کارگاه بوده یا خیر.

وی با بیان اینکه ساختمان‌های ناایمن مشابه پلاسکو بسیار داریم، گفت: پلاسکو برای این جهانی شد که جان انسان‌ها در آن به مخاطره افتاد.

به گفته ‌آباد،‌ در حال حاضر ضابطین قضایی گذاشته‌ایم تا به موضوعات رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه 17 هزار ساختمان را در تهران بازدید کرده‌ایم، گفت: گزارش‌های ارسالی نشان از ناایمن بودن این ساختمان‌هاست که اخطارهای جدی در این زمینه داده شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه دادک قبل از حادثه پلاسکو وقتی اخطار می‌دادیم رونوشت اخطارها را به قوه قضاییه هم ارسال می‌کردیم که آنها می‌گفتند چرا برای ما رونوشت می‌دهید اما اتفاق پلاسکو باعث شد مردم بفهمند که مشکلاتی وجود دارد.

آباد همچنین در خصوص حوادث تهران در 4 سال گذشته،‌ گفت: 27 حادثه منجر به فوت شهروندان داشته‌ایم و در این خصوص جلسات متعددی برگزار شد.

وی همچنین به حادثه شهید چراغی اشاره کرد و گفت: شهید چراغی در حادثه زد و خورد جان باخت که یک ماه پیش رفتیم تا از خانواده‌اش رضایت بگیریم تا حکم اعدام اجرا نشود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین در خصوص حادثه جمهوری، گفت: ما تا جایی که امکان داشت موضوع را بررسی کردیم ولی بعضا تقاضاهایی وجود دارد که از حیطه وظایف ما خارج است مثلا فرزند یکی از این خانم‌ها می‌خواست که در شهرداری استخدام شود ما مکاتباتمان را انجام داده‌ایم ولی مثل اینکه تا الان به نتیجه نرسیده است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش در خصوص نصب دیوارهای شیشه‌ای حائل در خطوط ریلی، گفت: این موضوع در برنامه 5 ساله دیده شده است و قرار است به صورت پایلوت در برخی نقاط اجرایی شود.

آباد در پاسخ به این پرسش که بعد از شورا به کجا می‌‌روید، گفت: من قبل از حضور در شورا سنتور می‌زدم و کار خوشنویسی انجام می‌دادم بعد از شورا به دنبال این کارها خواهم رفت.

701

کد خبر: 804328

وب گردی

وب گردی