امین زاده: دولت از ائمه جمعه برای تبیین حقوق شهروندی یاری می طلبد

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی گفت: استفاده از ظرفیت عظیم و تاثیرگذار ائمه جمعه یکی از ضرورت های مهم در تبیین جایگاه و نهادینه شدن حقوق شهروندی است و دولت در این راستا از امامان جمعه سراسر کشور یاری می طلبد.

به گزارش ایسکانیوز، الهام امین زاده در دیدار با امام جمعه یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت که البته مکاتبات لازم برای پیگیری این مهم از طریق رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور انجام شده است.

وی تصریح کرد: آنچه مدنظر دولت و همه دلسوزان نظام است تحقق عینی و عملی حقوق تک تک افراد جامعه و البته آشنایی بیشتر مردم با حقوق خود است.

امین زاده ابراز داشت: یکی از پیش نیازهای اولیه برای تحقق حقوق مردم و گرفتن حق شان از دولت و کارگزاران خود داشتن اطلاعات و آگاهی بیشتر آنها از حقوق شان است.

وی ابراز داشت که البته تحقق این حقوق باید به گونه ای هدایت، مدیریت و تبیین شود که گاه به توقعات نابجا و انتظارات غیرمنطقی آنها از مجموعه دولت نینجامد.

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی ادامه داد که البته دولت نیز به همان میزان در قبال مردم مسئولیت هایی دارد که نباید در تحقق آنها کوتاهی و سهل انگاری رخ دهد و هدف دولت نیز آشنایی و بالابردن سطح آگاهی و دانستنی های حقوق فردی و اجتماعی تک تک افراد جامعه است.

امام جمعه یاسوج نیز گفت که ضرورت اصلی در پیاده کردن موضوع حقوق شهروندی در وهله نخست اجتماعی کردن آن است که مردم با بسیج و نهضت عمومی این موضوع را درک و پشتوانه معنوی آن محسوب شوند.
حجت الاسلام و المسلیمن سید علی اصغر حسینی اظهار داشت: تجربه پیروزی انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و فائق آمدن بر بسیاری مشکلات و تنگناها در کشور بیانگر این مهم است که حضور مردم در صحنه، رمز همه موفقیت ها و پیشرفت ها در کشور بوده است.

وی یادآور شد که بدون شک بالارفتن آگاهی حقوقی مردم در قبال همدیگر، اجتماع و جامعه پیرامونی خود از ضرورت های مهم و جدی در یک حکومت به ویژه نظام دینی و الهی است.

وی تصریح کرد که البته تجربه حکومت ها نیز نشان داده که هرگاه کارگزاران به نحو احسن به وظیفه و مسئولیت اجتماعی خود در قبال ملت ها عمل کرده و اقدام به کارهای نیک کرده اند مردم نیز متناسب با آنها در انجام امور سهم و نقش بسزایی از خود نشان داده اند.

وی استان کهگیلویه و بویراحمد را یکی از مناطق و استان های وفادار به نظام، انقلاب و امام راحل (ره)و رهبری فرزانه دانست و گفت که این استان هر توسعه و پیشرفتی داشته مدیون جمهوری اسلامی است.

وی بیان کرد که البته استان کهگیلویه وبویراحمد به دلیل دشمنی ها و ایستادگی در مقابل حکومت شاهنشاهی مورد غفلت و بی مهری عمدی قرار گرفت و بخش عمده ای از محرومیت ها و مشکلات این استان تاریخی است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی این استان را در عین حال سرشار از ظرفیت های گوناگونی در بخش های مختلف از جمله داشتن 10درصد منابع آبی ، تولید 20درصد نفت کشور، 40درصد گیاهان دارویی و 20درصد جنگل های زاگرس دانست.

وی ابراز داشت: این استان با وجود این ظرفیت ها و عمق وفاداری و قدرشناسی نسبت به نظام و انقلاب اما همچنان از شتاب توسعه ای کمتری نسبت به سایر استان ها برخوردار است.

301

کد خبر: 804364

وب گردی

وب گردی