پیش‌بینی هوای سیستان و بلوچستان

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به وزش باد شدید همراه با گردوخاک در سیستان، توصیه می‌شود افراد آسیب پذیر از جمله سالمندان، بیماران و کودکان در زمان غبارآلود شدن هوا از ترددهای غیرضروری درفضای باز خودداری کنند.

به گزارش ایسکانیوز، رضا آزادمنش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی و پیرو اطلاعیه جوی شماره 20 چهارشنبه 96/4/14، با تقویت شیب فشاری و افزایش سرعت بادهای 120 روزه، از یکشنبه تا صبح پنج‌شنبه در شمال استان وزش باد شدید (60 تا80 کیلومتر در ساعت) همراه با گردوخاک رخ خواهد داد.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: روزهای دوشنبه تا چهارشنبه شدت باد و گردوخاک بیشتر است و در نقاط مستعد طوفان گردوخاک، حرکت شن‌های روان و کاهش دید در محورهای مواصلاتی بسیار محتمل است و انتظار می‌رود سرعت باد به حدود 95 کیلومتر در ساعت نیز برسد.

وی ادامه داد: طی این مدت در سایر نقاط استان افزایش غبار و بادوگردوخاک با شدت کمتر پیش بینی می شود.

آزادمنش گفت: گرمای هوا در نیمه شمالی استان تا سه‌شنبه تداوم دارد، چهارشنبه و پنج‌شنبه حدود 3 تا 5 درجه دمای هوا کاهش می‌یابد.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: با تقویت جریانات مرطوب جنوبی طی دو روز آینده در بعدازظهرها شرایط برای رشد ابر و رگبارهای پراکنده باران گاهی رعدوبرق و تندباد لحظه‌ای در ارتفاعات جنوب، جنوب شرق و سواحل مهیا است و برای امروز احتمال جاری شدن موقتی رواناب وجود دارد.

وی بیان کرد: توصیه می‌شود افراد آسیب‌پذیر از جمله سالمندان، بیماران و کودکان در زمان غبار آلودشدن هوا از ترددهای غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

وی افزود: با عنایت به تداوم گرما در نیمه شمالی استان مدیریت تولید، توزیع وصرفه‌جویی منابع انرژی ضروری می‌باشد، از ترددهای غیرضروری در میانه روز برای جلوگیری از گرمازدگی خودداری شود.

300

کد خبر: 804376

وب گردی

وب گردی