تونی موریسون : ترامپ تنها77کلمه بلد است

تونی موریسن، برنده‌ی نوبل ادبیات، از سیاست‌های نژادپرستانه‌ی دونالد ترامپ،رئیس‌جمهوری آمریکا، انتقاد کرد و گفت او تنها 77 کلمه بلد است.

به گزارش ایسکانیوز، تونی موریسن در یک مصاحبه‌ اختصاصی با نشریه‌ گرنتا تاکید کرده که ترامپ، تنها هفتاد و هفت کلمه در دایره‌ واژگان‌اش در اختیار دارد و مدام از همان‌ها استفاده می‌کند.
نویسنده‌ رمان «دلبند» در این گفت‌وگو افزوده که فیلیپ راث، نویسنده‌ آمریکایی، کلمات ترامپ را شمرده و به این نتیجه رسیده که دقیقاً هفتاد و هفت کلمه است.تونی موریسن پیش از این درباره‌ پیروزی دونالد ترامپ به نیویورکر گفته بود که آن‌چه موجب پیروزی ترامپ در انتخابات شد، ترس سفیدپوستان برای از دست دادن امتیازات‌شان است.
تونی موریسن اولین زن سیاه‌پوستی است که موفق به دریافت جایزه‌ نوبل ادبیات شد و نیز نخستین زن سیاه‌پوستی است که کرسی‌ای به نام خود در یکی از دانشگاه‌های بزرگ آمریکا دارد.

وی در مورد سخنرانی انتخاباتی دونالد ترامپ که از سیاهان آمریکا خواسته بود به او رای بدهند، گفت : ترامپ در روزهای تبلیغات انتخاباتی از آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار پرسیده بود که آن‌ها در مقابل انتخابشان چه چیزی برای از دست دادن دارند؟
این سؤال احمقانه و خالی از اهمیت است زیرا «آن‌چه ما از دست می‌دهیم در حقیقت همه چیز است؛ چرا که او با افکندن بمب همه جا را ویران خواهد کرد.»

پیش از این نویسندگان و هنرمندان بسیاری از جمله استفن‌کینگ و مارگارت اتوود در مورد سیاست‌های ترامپ در موضوعات مختلف هشدار داده و ابراز نگرانی کرده‌ بودند.

منبع: ایبنا

802

کد خبر: 804403

وب گردی

وب گردی