چاپ سوم  «قصه‌های عاشورایی»  در بازار نشر

مؤسسه انتشارات قدیانی، کتاب «قصه‌های عاشورایی» به روایت فریبا کلهر و تصویرگری سید حسام الدین طباطبایی را در ۱۰ جلد و نوبت چاپ سوم روانه‌ بازار کتاب کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مؤسسه انتشارات قدیانی، واقعه کربلا و عاشورا، ماجرای صف‌آرایی سپاه اعزامی عبیدالله بن زیاد به فرماندهی عمر بن سعد در برابر کاروان امام حسین(ع) و نبرد میان دو گروه که به شهادت امام و یارانش در کربلا و اسارت اهل بیت انجامید. این واقعه از دلخراش‌ترین فجایع تاریخ اسلام نزد مسلمانان به ویژه شیعیان محسوب می‌گردد. حرکت امام حسین(ع) در آخرین روزهای رجب سال ۶۰ ق، پس از مرگ معاویه، از مدینه به طرف مکه، نخستین اقدام عملی امام حسین(ع)، برای گریز از بیعت با یزید بن معاویه بود. در این سفر، خانواده و شماری از بنی‌هاشم و برخی از شیعیان همراه امام(ع) بودند.

امام حسین (ع) تا روز ۸ ذی‌الحجه در مکه بود، ولی با توجه به درخواست کوفیان از امام برای پذیرش زمامداری آنان و نیز احتمال کشته شدن در مکه به دست عاملان یزید، راهی کوفه شد، اما قبل از رسیدن به کوفه، از پیمان‌شکنی کوفیان باخبر شد و پس از آنکه حر بن یزید ریاحی راه را بر ایشان بست، به سمت کربلا رفت و در آنجا با لشکر عمر بن سعد روبه‌رو شد.

قصه‌های عاشورایی جزو کتاب‌های برگزیده‌ی پانزدهمین جشنواره کانون پرورش فکری کودکان، بخش داستان مذهبی کودک و همچنین مورد تایید و معرفی شده در کتاب نامه‌ی رشد وزارت آموزش و پرورش هم می‌باشد.

می‌خواهم او نباشد، به سوی شهر فراموشی، فریاد زد عمو جان، قنداق سرخ، بانوی دشت و... برخی از عناوین این مجموعه می‌باشند.

کتاب‌های بنفشه واحد کودک و خردسال انتشارات قدیانی، مجموعه «قصه‌های عاشورایی» در ۱۰ جلد، به روایت فریبا کلهر و تصویرگری سید حسام‌الدین طباطبایی را در نوبت چاپ سوم، تیراژ ۱۶۵۰ نسخه و هر کدام با قیمت ۳۰۰۰ تومان در اختیار علاقه مندان به داستان‌های مذهبی قرار داد.

502

کد خبر: 804406

وب گردی

وب گردی