مسیر دانشگاه آزاد اسلامی در تولید علم بسیار خوب است/ لزوم ایجاد نگاه نوآورانه در دانشگاه‌ها

رئیس سازمان سنجش کشور با اشاره به ظرفیت پذیرش در دانشگاه‌های وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی، بر ایجاد نگاه نوآورانه و کارآفرینی در دانشگاه‌ها تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر ابراهیم خدایی درباره بازگشت کد‌رشته‌های حذف شده دانشگاه آزاد اسلامی ابراز امیدواری کرد و گفت: «با تعاملی که دانشگاه آزاد اسلامی با وزارت علوم دارد حتما مشکلات برطرف می‌شود. ما می‌خواهیم فارغ‌التحصیل باکیفیت و کارآفرین داشته باشیم، بنابراین باید خطوط اولیه کیفیت در همه دانشگاه‌ها رعایت شود.»

رئیس سازمان سنجش کشور گفت: «زمانی مقطع آموزش عالی سودده بود، اما امروز دیگر اینگونه نیست، 750 هزار ظرفیت پذیرش در دانشگاه‌های وزارت علوم در دوره کارشناسی است، بیش از 500 هزار هم ظرفیت پذیرش در دانشگاه آزاد اسلامی در دوره کارشناسی است، دانشگاه‌های علمی کاربردی هم ظرفیت پذیرش جداگانه‌ای دارند، در صورتی که تعداد کنکوری‌ها حتی به یک میلیون نفر هم نمی‌رسد. باید به دنبال کاربردی کردن علم باشیم. نگاه کارآفرینی و نوآورانه باید در دانشگاه‌ها باشد.»

خدایی به تولید 20 درصدی علم کشور در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: «مسیری که دانشگاه آزاد در تولید علم می‌رود بسیار خوب است. برخی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بسیار مطلوب هستند،‌ بعضی هم کیفیت پایین‌تری دارند که باید کمک شود که آنها هم کیفیت‌شان خوب شود.»

او ادامه داد: «در تولید علم باید به این نکته توجه کنیم که بتوانیم از مقاله‌های نگاشته شده استفاده کنیم. باید به سمت کاربردی کردن مقاله‌ها باشیم تا مشکلات کشور حل شود. در این زمینه هم دانشگاه آزاد اسلامی و هم سایر دانشگاه‌ها باید تلاش کنند.»

منبع: آنا

201

کد خبر: 804425

وب گردی

وب گردی