افزایش گرد و غبار در سه استان کشور

 سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: با افزایش سرعت وزش باد در کشور عراق و مناطقی از جنوب غرب کشور، روز دوشنبه پدیده گرد و خاک استان های ایلام، خوزستان و بوشهر را فرا می گیرد.

به گزارش ایسکانیوز، سازمان هواشناسی برای سه روز آینده در بعضی ساعات افزایش سرعت وزش باد در مناطق جنوبی سمنان، شرق اصفهان، قم، مرکزی و قزوین پدیده گرد وغبار پیش بینی کرد و در این مدت با وزش باد شدید گرد و خاک منطقه زابل را فرا می گیرد.
بررسی و تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی بیانگر گذر موج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور در روز شنبه ( امروز) است که با تقویت جریان های شمالی و نفوذ هوای خنک به سواحل دریای خزر، دمای هوا در استان های ساحلی دریای خزر کاهش نسبی خواهد یافت.
امروز در این مناطق ابرناکی، بارش باران و دریای خزر مواجی پیش بینی شده است و در مناطقی از شمال غرب، ارتفاعات البرز و استان خراسان شمالی نیز بویژه در ساعات بعد از ظهر شاهد رشد ابر، رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد خواهیم بود.
روز یکشنبه (فردا) در استان های ساحلی دریای خزر بویژه سواحل غربی و مرکزی خزر ابرناکی و بارش پراکنده باران ادامه خواهد داشت و درمناطقی از شمال غرب وشمال شرق کشور نیز افزایش ابر و رگبار و رعد وبرق و وزش باد پیش بینی شده است.
در ساعات بعداز ظهر روز دوشنبه ( پس فردا) در برخی نقاط بویژه در ارتفاعات استان های شمالی، ارتفاعات البرز، استان اردبیل و آذربایجان شرقی افزایش ابر و بارش پراکنده باران همراه با رعد و برق دور از انتظار نخواهد بود.
همچنین در روزهای شنبه و یکشنبه بدلیل نفوذ جریان های مرطوب جنوبی در مناطقی از جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان در ساعات بعد ازظهر رشد ابر، رگبار باران گاهی با رعد وبرق و وزش باد پیش بینی شده است و در این مدت سواحل شرقی دریای عمان مواجی خواهد شد.

کد خبر: 804431

وب گردی

وب گردی