اجرای طرح یاوران ولایت گامی برای نهادینه کردن تفکر انقلابی است

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه طرح یاوران ولایت گامی برای نهادینه کردن گفتمان انقلاب اسلامی است، گفت: اجرای طرح یاوران ولایت موجب ایجاد پویایی و تحرک در واحدهای بسیج دانش‌آموزی خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، سردار مهدی کاظمی پور ظهر امروز در آئین افتتاحیه طرح یاوران ولایت در اردوگاه آموزشی شهید بیگلو با گرامیداشت یاد و خاطره 8 هزار شهید استان گیلان و شهدای دانش‌آموز دفاع مقدس اظهار کرد: در عصر انقلاب اسلامی جهان دوقطبی بود و حضرت امام تحولی در تاریخ به وجود آورد که موجب شد دو تفکر در جهان کنونی حاکم شود.

وی یکی از این تفکرات را ایدئولوژی اسلامی دانست و بیان کرد: در غیاب امام معصوم ولی‌فقیه سکان‌دار جامعه است و عدالت را در جهان اسلام برقرار خواهد کرد، امام این تفکر را در جهان بنا کرد.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه این تفکر امام در تقابل با مادی‌گرایی است و گفت: حکام غرب هنوز این تفکرات را دارند و در مقابل تفکر اسلامی ایستادند.

وی با تعریف بسیج از دیدگاه امام راحل بیان کرد: امام، بسیج را جمع فداکاری از مردم می‌دانند که با پیروی از تفکر عدالت در جهان اسلام در همه عرصه‌ها حضور دارند.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به فرمایش معمار کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر لشکر مخلص خدا بودن بسیج افزود: امام معتقد بود اگر در کشوری نوای بسیج طنین‌انداز شد چشم طمع دشمنان از آن کشور دور خواهد شد.

کاظمی پور با بیان اینکه بسیج باید همه‌جا حضور داشته باشد اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب معتقدند بسیاری از پیشرفت‌های نظام اسلامی مرهون تفکر و حضور بسیج است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در تعریف بسیج بیان کرد: همه دستاوردهای کشور ما در تمامی عرصه‌های علمی، نظامی و امنیتی با تفکر بسیجی کسب‌شده است.

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه مردم سرمایه اصلی نظام هستند گفت: به دلیل حاکمیت تفکر بسیجی در جامعه ما تمام تهدیدهای برنامه‌ریزی‌شده دشمن خنثی‌شده است.

کاظمی پور با بیان اینکه ایران اسلامی آمادگی مقابله با تمام تهدیدهای دشمن را دارد گفت: امروز کشور ما در بعد نظامی به جایگاهی رسیده است که قدرت مقابله با هر نوع تهدیدی را داراست.

وی با اشاره به تهدیدهای نرم دشمن اظهار کرد: اگر ما راه شهدا را دنبال کنیم و پیرو سخنان ولی‌فقیه زمان باشیم می‌توانیم پرچم جمهوری اسلامی را به صاحب اصلی آن یعنی امام عصر تحویل دهیم.

جانشین فرماندهی سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه جوانان سرمایه اصلی کشور هستند گفت: اگر جوانان درک صحیح از تهدیدها داشته باشند و بتوانند مدیرانی باشند که در جهت اداره قشر جوان و نوجوان درست عمل کنند انقلاب اسلامی تداوم خواهد یافت و این امر نیازمند طرح‌ها و دورهای ولایت است.

کاظمی‌پور با تشکر از مسؤولان اداره کل آموزش‌وپرورش اظهار کرد: با اجرای این آموزش‌ها و با حضور مربیان باتجربه در این طرح‌ها سازمان‌دهی مدنظر نظام مقدس و رهبری معظم انقلاب اجرا خواهد شد.

وی تربیت فرماندهان و مدیران جوان را موجب ایجاد پویایی در فعالیت‌های بسیجی دانست و افزود: امروز نوع تهدیدات دشمن متفاوت است، دشمن از داخل جوانان را به‌جاهایی می‌کشاند تا به برنامه‌ریزی خود برای سقوط نظام دست پیدا کند.

جانشین فرماندهی سپاه قدس گیلان هدف از اجرای طرح یاوران ولایت را ایجاد پویایی و تحرک در واحدهای بسیج دانش‌آموزی دانست و افزود: این مهم استارت خوبی برای آینده و دوران دانشجویی خواهد بود و نیازهای تشکیلاتی را مرتفع خواهد کرد.

کاظمی پور با بیان اینکه ارتقای سطح بینش، معرفت و نهادینه شدن گفتمان انقلابی از دیگر اهداف این طرح است گفت: ایجاد زمینه پذیرش مسؤولیت در آینده و ایجاد زمینه‌های علمی و مهارتی از دیگر ثمرات اجرای این طرح در بین دانش آموزان خواهد بود.

300

کد خبر: 804442

وب گردی

وب گردی