سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات رونمایی شد

آیین رونمایی از سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات با حضور وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات و فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، سامانه انتشار و دسترسی آزاد بعد از ۸ ماه کار مطالعاتی و تطبیقی و با پیگیری سازمان فناوری اطلاعات، صبح امروز با با حضور دکتر محمود واعظی و سید رضا صالحی امیری ،در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به بهره برداری رسید.

این سامانه بعد از ابلاغ قانون دسترسی آزاد اطلاعات و تدوین آیین نامه های آن طراحی و راه اندازی شده است.

بر اساس این گزارش ، قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در سال ۸۸ ابلاغ و در دولت یازدهم درسال ۹۳ آیین نامه اجرایی آن تدوین شد.

بعد از ۸ ماه کار مطالعاتی در خردادماه سال جاری سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به صورت آزمایشی فعالیت می کرد و در ۱۷ تیرماه به صورت رسمی رونمایی شد.

سازمان ها و نهادها از طریق این سامانه موظف هستند تا حداکثر ۱۰ روز اطلاعات درخواستی مورد نیاز مردم را در این سامانه ارایه کنند.

این سامانه امروز به صورت رسمی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نصرالله جهانگرد، رئیس سازمان فناوری اطلاعات، باقری اصل،‌ معاون دولت الکترونیک ،حسین انتظامی دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، راه‌اندازی شد.

200

کد خبر: 804475

وب گردی

وب گردی