۷۹ نفر در کشور به بیماری تب کنگو مبتلا شدند

رئیس مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به اینکه از سال‌های گذشته تا کنون بیش از ۳۴ هزار نفر بیمار مبتلا به بیماری عفونی اچ.آی.وی شناسایی شده، گفت: ۷۹ نفر در کشور به بیماری تب کنگو مبتلا شدند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم ، محمدمهدی گویا عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کسانی که با دام سر و کار دارند و مراقبت‌های بهداشتی لازم را نکردند احتمال ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا کنون 79 نفر در سطح کشور مبتلا به بیماری تب کریمه کنگو شناسایی شدند، ابراز کرد: پنج نفر از این بیماران فوت کردند و بیشتر مبتلایان بهبود یافتند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت شمار مبتلایان به بیماری تب کنگو نسبت به مدت مشابه سال گذشته تقریبا یکسان بوده و افزایش چشمگیری نداشته است، بیان کرد: وزارت بهداشت با همکاری دامپزشکی و سایر دستگاه‌های مربوط تمام تلاش خود را برای کاهش بیماری به کار گرفته است.

وی تردد بی‌رویه دام‌ها و عدم کنترل‌ها آنها و نیز قاچاق دام را از راه‌های شیوع بیماری عنوان کرد و افزود: عدم رعایت موارد بهداشتی توسط کسانی که مستقیم با دام سر و کار دارند نیز در ابتلا به آن موثر است و اگر اصول بهداشتی رعایت نشود، کنترل کردن آن ذشوار می‌شود.

گویا مدرن‌سازی دامداری‌ها در سطح کشور را از راه‌های کاهش بیماری‌های مشترک دام و انسان از جمله تب کریمه کنگو خواند و گفت: اداره کشتار‌گاه‌ها به روش صنعتی می‌تواند از راه‌های کنترل این بیماری باشد.

وی با اشاره به اینکه امسال موردی از بیماری وبا و بیماری‌های اسهالی در کشور گزارش نشده است، خاطرنشان کرد: تا پایان آبان ماه وضعیت آماده‌باش خود را برای پیشگیری از این بیماری‌ها حفظ می‌کنیم.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در مورد بیماری اچ.آی.ِوی تصریح کرد: از ابتدای شناسایی نخستین مبتلایان، 34 هزار و 900 نفر به این عفونت دچار شدند.

وی با اشاره به اینکه 8 هزار نفر در اثر ابتلا به بیماری ایدز فوت شدند، بیان کرد: 9 هزار نفر تحت درمان هستند و بقیه تحت مراقبت قرار دارند.

701

کد خبر: 804478

وب گردی

وب گردی