بازیگر اصلی قرارداد کرسنت همان کسی بودکه گرای کشتی‌های ایرانی را به صدام می‌داد

علی شمس اردکانی با بیان اینکه شیوه نظارت خود بر خود در قراردادهای نفتی فسادآفرین است، گفت: در کرسنت فرد اصلی که با او قرارداد بستند، همان کسی بود که گرای کشتی‌های ایرانی را به صدام می‌داد.

به گزارش ایسکانیوز؛ علی شمس اردکانی، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران در برنامه «جهان‌آرا» شنبه 17 تیر که با موضوع «ارزیابی قرارداد با توتال از منظر اقتصاد مقاومتی» برگزار شد با اشاره به اینکه عده‌ای عوام‌زده فکر می‌کنند فروش نفت و گاز درآمدی برای کشور است، گفت: اگر تکنولوژی لازم برای استحصال بهینه نفت و گاز را نداریم باید بهترین فناوری‌ها را به‌کار بگیریم.

او با بیان اینکه "اگر تکنولوژی لازم را داشتیم در پارس جنوبی از قطر عقب نمی‌افتادیم" گفت: اجرا و بهره برداری 17 فاز پارس جنوبی حاصل مشارکت ایران با خارجی‌هاست.

شمس اردکانی با ابراز اینکه "انتقال تکنولوژی و جذب سرمایه دو عاملی هستند که به دنیا نشان دهیم تولید ملی اولویت اول ماست" گفت: باید بدانیم در قراردادهای بین المللی، طرف‌های خارجی عمروعاص هستند و دنبال ابوموسی اشعری می‌گردند.

او با اظهار اینکه شیوه نظارت خود بر خود، در قراردادهای نفتی فسادآفرین است، گفت: در کرسنت فرد اصلی که با او قرارداد بستند، همان کسی بود که گرای کشتی‌های ایرانی را به صدام می‌داد.

منبع: تسنیم

400

کد خبر: 804522

وب گردی

وب گردی