بازار مرغ ایران در عراق و افغانستان  پرپر شد!

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی از افزایش قیمت مرغ در اثر نابسامانی عرضه و قیمت جوجه یکروزه خبر داد و گفت: بازار مرغ ایران در عراق و افغانستان از دست رفت و ترکیه و برزیل حایگزین شدند.

به گزارش ایسکانیوز؛ محمد یوسفی با اشاره به افزایش قیمت جوجه یکروزه از هزار تومان در سال 95 تا 2500 تومان امسال افزود: این درحالی است که تولیدکنندگان، جوجه ها را بدون صدور برگه فروش و درج نکردن قیمت فروش، به طور واقعی به تولیدکنندگان عرضه می کنند.

او با اشاره به محقق نشدن عرضه 20 درصد از تولید جوجه یکروزه در واحدهای تولیدی از 10 تیرماه در بورس خبرداد و گفت: این در حالی است که تولیدکنندگانی که جوجه تولیدی خود را در بورس عرضه می کنند با تعیین شرایط خاص و مشخص کردن خریدارهای مورد نظر خود، جوجه یکروزه را به بورس ارائه می دهند.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با اشاره به اینکه شرایط فعلی واگذاری جوجه یکروزه به بورس مناسب نیست ادامه داد: زمانی که کالای در بورس عرضه می شود همه افراد دارای شرایط می توانند خرید کنند اما جوجه یکروزه به همه ی متقاضیان فروخته نمی شود.

یوسفی حجم تولید جوجه یکروزه را ماهانه 100 میلیون قطعه اعلام کرد و افزود: از ابتدای تیر امسال بازار صادرات مرغ دوباره بصورت آرام شکل گرفته است که با این روند قیمت مرغ برای تولید کننده مناسب خواهد شد.

او با ابراز امیدواری از اثرگذاری برنامه ریزی ها برای افزایش تولید جوجه یکروزه و ایجاد بازار رقابتی گفت: انتظار یکسال تولیدکنندگان جوجه یکروزه برای دریافت جوجه اجداد که عامل پرورش مرغ مادر است دلیل دیگر نابسامانی بازار جوجه یکروزه است.

یوسفی با اشاره به بازار از دست رفته مرغ ایرانی در عراق و افغانستان و جایگزینی ترکیه و برزیل گفت : در حال بازاریابی برای این بازار هستیم که برای موفقیت در ان باید جوجه یکروزه با قیمت رقابتی تولید شود.

رئیس انجمن تولید کنندگان مرغ گوشتی افزود: هم اکنون 65 درصد واحدهای پرورش مرغ در کشور فعال هستند که برای تامین نیاز صادراتی باید این رقم به 80 درصد برسد.

یوسفی با اشاره به ضرر و زیان تولیدکنندگان مرغ در هفته های گذشته گفت: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در میدان بهمن 7 هزار تومان، میادین میوه و تره بار 6940 تومان و در واحدهای صنفی از 7 هزار و 800 تا 8 هزار تومان و کاملا منطقی است.

منبع: تسنیم

400

کد خبر: 804524

وب گردی

وب گردی