هیأت فنی هسته‌ای کمیسیون اروپا از واحد علوم و تحقیقات بازدید کردند/تصاویر

هیأت فنی هسته‌ای کمیسیون اروپا از مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما و آزمایشگاه‌های هسته‌ای و ساختمان ابن‌سینای واحد علوم و تحقیقات بازدید کردند.

به گزارش ایسکانیوز، در بازدیدهای این هیأت اروپایی متشکل از هلنا زاتکاجوا نماینده یورواتم کمیسیون اروپا، تونی دونر رئیس پروژه گداخت اروپا و مانوئل مارتین نماینده مرکز تحقیقاتی مشترک هسته‌ای کمیسیون اروپا، کارشناسان فنی این حوزه‌ها به تشریح توانمندی‌ها در بخش ‌های مختلف پرداخته و با هیأت اروپایی تبادل نظر کردند.

از سوی دکتر محمود قرآن نویس رئیس مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما واحد علوم و تحقیقات، همه فعالیت‌های این مرکز از بدو تأسیس در زمینه تحقیقات گداخت هسته ای و کاربردهای پلاسما در صنعت و پزشکی هم تشریح شد و سپس از آزمایشگاه های مختلف مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما بازدید به عمل آمد.

مسئول گداخت هسته ای یورواتم نیز در جمع بندی کلی نتیجه بازدید از ایران از دو پروژه مهم دانشگاه آزاد اسلامی (امحای زباله با پلاسما و کاربرد پلاسما در ترمیم زخم دیابت) با شگفتی یاد کرد.

در حاشیه این بازدید مقرر شد، همکاری های لازم در زمینه تربیت نیروی انسانی، دوره های کوتاه مدت دانشجویی و پروژه های مشترک پژوهشی بین ایران و یورو اتم صورت پذیرد.

مقرر شد در پروژه مشترک گداخت اروپایی JET نیز همکاری صورت گیرد تا ایران بتواند با فناوری های جدید آشنا و از آنها برخوردار شود و در زمینه سیستم های تشخیصی کمک های لازم انجام شود.

200

کد خبر: 804526

وب گردی

وب گردی