باید به سمت جذب سرمایه گذاران برای فراوری مواد معدنی برویم

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: باید به سمت جذب سرمایه گذاران برای فراوری مواد معدنی رفته و آنان را مورد تشویق و حمایت قرار دهیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، خلیل قاسمی شامگاه شنبه در مراسم تجلیل از صنعتگران برتر هرمزگان اظهار داشت: در دولت یازدهم 11 هزار و 425 تن محصولات صنعتی به ارزش دو هزار و 715 میلیون دلار از هرمزگان صادر شد.
وی افزود: صادرات محصولات صنعتی انجام شده از نظر وزنی 87 و هفت دهم درصد و از نظر ارزش دلاری 76 و شش دهم درصد نسبت به دولت دهم رشد داشته است.
قاسمی خاطرنشان کرد: میزان تولید شمش فولادی در دولت گذشته یک میلیون و 337هزار و 445 تن بود که این رقم با رشد 247.42 درصدی در دولت یازدهم به رقم 4میلیون و 646هزار و 650 تن رسید.
این مقام مسئول اظهار کرد: در دولت یازدهم تعداد 252 پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری 16 هزار و 142 میلیارد ریال و اشتغال 3 هزار و 460 نفر در هرمزگان صادر شد.
وی با بیان اینکه در دولت دهم 215 پروانه بهره برداری صنعتی صادر شده بود، گفت: رشد صدور پروانه های صنعتی حاکی از نگاه ویژه دولت یازدهم به حوزه صنعت و معدن و به دنبال آن تکمیل پروژه های نیمه تمام و کمک به رونق تولید است.
قاسمی اضافه کرد: افتتاح خط کشتیرانی تجاری و مسافری بندرعباس – عمان، بهره برداری از مرحله نخست فولاد کاوه جنوب کیش و بهره برداری از کارخانه آب شیرین کن فولاد کاوه جنوب کیش و افتتاح طرح توسعه واحد شست وشو و دانه بندی شن و ماسه و طرح بازیافت آب شرکت میناب ساروج از طرح های مهم اقتصادی و صنعتی افتتاح شده در دولت یازدهم در هرمزگان است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در این مراسم با اشاره به وجود ظرفیت های معدنی بالا در هرمزگان، از اعلام آمادگی هندی ها برای سرمایه گذاری در حوزه معادن استان خبر داد.
قاسمی اظهار کرد:استان هرمزگان با دارا بودن ذخایر معدنی، ظرفیت تولید فراورده های معدنی فراوان و ایجاد ارزش افزوده و اشتغال های مولد در این بخش را دارد.
وی اضافه کرد: باید به سمت جذب سرمایه گذاران برای فراوری مواد معدنی رفته و آنان را مورد تشویق و حمایت قرار دهیم.

کد خبر: 804542

وب گردی

وب گردی