یه کاری بکنیم!

دونالد ترامپ کماکان در تلاش است تا با " ژی جین پینگ " رئیس جمهور چین بر سر تفاهم با کره شمالی به توافقی دست یابد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سی‌ان‌ان، کمتر از یک هفته پس از پرتاب اولین موشک بالستیک مدل icbm رهبران آمریکا و کره شمالی متعهد شدند تا برای توقف برنامه های موشکی کیم جونگ‌اون دست به اقدام مشترک بزنند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در دیدار عمومی مختصری که در حضور عموم با ژی جین پینگ داشت، درباره کره شمالی خطاب به وی گفت:" یه فکری بکنیم"!

وی در ادامه گفت: در نهایت در برابر کره شمالی به موفقیت دست خواهیم یافت. ممکن است بیشتر از چیزی که من دوست دارم طول بکشد، اما در نهایت موفق خواهیم شد.

ژی جین پینگ نیز قاطعانه متعهد به برخورد با کره شمالی شد. وی در ادامه خواهان بحث و گفت و گو درباره راهکارهای مناسب در قبال کره شمالی در کمیته های جهانی شد.

تنش ها بین آمریکا و کره شمالی، پس از آزمایش موشکی پیونگ یانگ در هفته گذشته افزایش یافت. بالستیک کره شمالی نوعی موشک بین قاره ای بوده است و تخمین ها نشان می دهد برد آن حتی از آلاسکا نیز بیشتر بوده است.

از طرفی آمریکا و کره جنوبی در واکنش به اقدام کره شمالی به برگزاری رزمایش هوایی پرداختند. اما چین تاکنون هیچ واکنش عملی را به انجام نرسانده است.

چین که از همپیمانان طولانی مدت کره شمالی محسوب می شود و در مسائل تجاری با پیونگ یانگ شراکت هایی دارد، همان کشوری است که ترامپ می خواهد روی آن برای کنترل برنامه های پیونگ یانگ حساب باز کند.

ژی درباره مناقشات با آمریکا گفت: هنوز مسائلی وجود دارند که حل نشده اند و به رسیدگی نیاز دارند.

801

کد خبر: 804559

وب گردی

وب گردی