50 هزار معلم پیشگیری از اعتیاد به جمع جوانان می‌روند/حداقل 2میلیون و 800 هزار معتاد در کشور وجود دارد

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: 50 هزار جوان داوطلب هلال احمر آموزش‌های لازم را برای پیشگیری از گسترش اعتیاد در بین افراد طی کرده‌اند که با حضور در میان نوجوانان و جوانان، به ارائه کتاب و سی‌دی‌های آموزشی و آموزش های لازم می پردازند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، امیر محسن ضیایی با بیان این مطلب افزود: جمعیت هلال احمر یکی از وظایف ذاتی خود را جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌داند و رسالت اصلی فعالیت سازمان جوانان هلال احمر و نیز سازمان داوطلبان این جمعیت تلاش برای کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی است.
وی گفت: حدود یک میلیون جوان عضو سازمان جوانان هلال احمر هستند و حضور و فعالیت آنان در این سازمان و آموزش‌هایی که در فعالیت‌های این سازمان به آنان ارائه می‌شود، سرمایه‌های اجتماعی ایجاد می‌کند که در نوع خود سهم مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.
رئیس جمعیت هلال احمر افزود: ادعا نمی‌کنیم با آموزش و فعالیت اجتماعی این تعداد جوان در سازمان جوانان هلال احمر، آسیب‌های اجتماعی را در بین آنان و اطرافیانشان به صفر رسانده‌ایم اما همین که جوانانی با انگیزه و تلاشگر در کشور تربیت می‌شوند، سهم مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.
ضیایی افزود: یکی از طرح‌هایی که با حضور جوانان هلال احمر اجرا شده است، طرح تربیت معلمان پیشگیری از اعتیاد است که با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر اجرا می‌شود.
وی گفت: در این طرح 50 هزار جوان از بین دانش آموزان و دانشجویان کشور، آموزش‌های لازم را برای پیشگیری از اعتیاد دیده‌اند و قرار است این آموزش‌ها را به صورت آبشاری به تعداد زیادی از همسالان خود در سراسر کشور منتقل کنند.
وی گفت: این جوانان به عنوان معلم پیشگیری از اعتیاد با استفاده از کتاب‌ها و سی‌دی‌هایی که در اختیار دارند و در بین همسالان خود توزیع می‌کنند و نیز با استفاده از فضای مجازی وارد عرصه خدمت جدیدی به جوانان کشور شده‌اند که قطعا نقش مهمی در کاهش و پیشگیری از بروز موارد جدید اعتیاد خواهند داشت.
رئیس جمعیت هلال احمر افزود: یکی از مهمترین اهداف و رسالت‌های معلمان پیشگیری از اعتیاد، ایجاد انگیزه و امید در بین نوجوانان و جوانان و اجرای برنامه‌های نشاط آور در بین همسالانشان است.
وی گفت: جوانان عضو سازمان جوانان هلال احمر بیشتر وقت آزادشان را در فعالیت‌های اجتماعی و کارهای خیر و عام المنفعه سپری می‌کنند و همین که در آ‌نها روحیه مفید بودن تقویت می‌شود، باعث می‌شود، خود آنها که حدود یک میلیون نفر هستند، کمتر دچار آسیب اجتماعی شوند و البته حتما در کاهش بروز آسیب‌های اجتماعی در بین سایر نوجوانان و جوانان کشور نیز نقش مهم و موثری ایفا می‌کنند.
بر اساس آخرین آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر حداقل 2میلیون و 800 هزار معتاد در کشور وجود دارد.

701

کد خبر: 804567

وب گردی

وب گردی