در تهران نمونه مثبتی از تب کریمه کنگو مشاهد نشده است

معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور گفت:بسیاری از علائم بیماری ها مشابه یکدیگر هستند ممکن است برخی از افراد علائم مشابه بیماری تب کریمه کنگو را را داشته باشند وزارت بهداشت در این زمینه آزمایش های لازم را انجام داده و اعلام کرده است در شهر تهران هیچ گزارش مثبتی از این بیماری وجود ندارد.

دکتر کریم امیری در گفت و گو با ایسکانیوز با اشاره به اخباری مبتنی بر فوت یک بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو در تهران گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت نمونه های گرفته شده مبنی بر وجود این بیماری منفی بوده است و در تهران نمونه مثبتی از این بیماری مشاهده نشده است.

وی ادامه داد:بسیاری از علائم بیماری ها مشابه یکدیگر هستند ممکن است برخی از افراد علائم مشابه بیماری تب کریمه کنگو را داشته باشند وزارت بهداشت در این زمینه آزمایش های لازم را انجام داده و اعلام کرده است در شهر تهران هیچ گزارش مثبتی از این بیماری وجود ندارد.

معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور گفت: شهروندان تهرانی نگران ابتلا به این بیماری نباشند زیرا با دام در ارتباط نیستند و تماس نزدیکی با آن ندارند. اما افرادی که از مکان های غیر مجاز کشتار گوشت خریداری می کنند باید جانب احتیاط را رعایت کنند.

در زمینه ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو جای نگرانی برای تهرانی ها نیست مخصوصا افرادی که گوشت مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تهیه می کنند

وی اضافه کرد: در زمینه ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو جای نگرانی برای تهرانی ها نیست مخصوصا افرادی که گوشت مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تهیه می کنند.

وی با اشاره به توصیه های لازم به شهروندان گفت: تمامی شهروندان لازم است از کشتارهای غیرمجاز در منازل خود پرهیز کنند و گوشت مورد نیاز خود را از مراکز مورد تایید سازمان دامپزشکی تهیه کنند.

نیوشا یعقوبی

701

کد خبر: 804625

وب گردی

وب گردی