شورای اجرایی تشکل های اعضای هیات علمی دانشگاه ها به افراد بیشتری نیاز دارد

دبیر انجمن صنفی اعضای هیات علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان نامه به معاونت فرهنگی وزارت علوم برای مشخص شدن وضعیت تشکل های صنفی، نامه به رئیس جمهوری بعد از انتخابات با امضای 30 دانشگاه و پژوهشگاه را مهم ترین اقدامات سال گذشته انجمن صنفی خواند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر احمد صفاپور در پنجمین نشست تشکل های صنفی اعضا هیات علمی دانشگاه ها و پژوهشگاه های سراسر کشور به میزبانی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان با اشاره به فعالیت دوساله تشکل های صنفی اعضای هیات علمی، گفت: اولین نشست ما به میزبانی دانشگاه علوم و صنعت در 7 خرداد 94 برگزار شد. در این نشست که 15 تشکل از دانشگاه های مختلف حضور داشتند، بیشتر جنبه معارفه داشت؛ چرا که از سال 92 که فعالیت‌های صنفی در دانشگاه‌ها آغاز شد و تشکل‌ها شکل گرفتند و به تدریج با هم آشنا شدیم تا اینکه اولین نشست تشکل های صنفی اعضا هیات علمی دانشگاه ها را برگزار کردیم.

او با بیان اینکه یکی از مهمترین دستاوردهای اولین نشست، تأکید بر عدم ورود بر فعالیت های سیاسی، تعامل با مدیریت ها، اقدام به راه اندازی سایت و اقدام برای اخذ مجوز از وزارت کشور بود، گفت: ما به یاد اولین جلسه ای که بنیان نهاده شده می‌توانیم روز 7 خرداد را به عنوان روز تشکل های صنفی اعضاء هیئت علمی دانشگاه‌ها نامگذاری کنیم تا در دانشگاهها این موضوع نهادینه شود.

دبیر انجمن صنفی اعضای هیات علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان با اشاره به نشست دوم تشکل های صنفی اعضای هیات علمی در 7 آبان 94 در مشهد، گفت: در این نشست 12 تشکل شرکت کردند و آنجا قرار شد که دبیرخانه انجمن های صنفی در دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان مستقر باشد.

صفاپور به نشست سوم تشکل ها در 9 اردیبهشت سال 95 در دانشگاه خوارزمی اشاره کرد و گفت: در این نشست 19 تشکل از دانشگاههای کشور حضور داشتند و در این نشست کمیته ای برای بررسی چگونگی ادامه فعالیتهای سازمان یافته تشکل ها، تشکیل شد.

او به برگزاری نشست تشکل های صنفی اعضای هیات علمی در 5 آذر 95 با حضور 20 تشکل تحت عنوان «شورای هماهنگی» اشاره کرد و افزود: موضوعی که در آنجا مطرح شد این بود که 5 نفر به عنوان عضو هیئت اجرایی شورای هماهنگی انتخاب شدند.

دبیر تشکل های صنفی اعضای هیات علمی دانشگاه های کشور به مهمترین فعالیت های سال گذشته این انجمن اشاره کرد و گفت: نامه به معاونت فرهنگی وزارت علوم برای مشخص شدن وضعیت تشکل های صنفی، نامه به ریاست جمهوری بعد از انتخابات با امضای 30 دانشگاه و پژوهشگاه که بازتاب رسانه ای پیدا کرد، از جمله این اقدامات است.

صفاپور با بیان اینکه انجمن های صنفی اعضای هیات علمی دانشگاه ها در حال به رسمیت شناخته شدن است، گفت: برای فعال تر شدن شورای اجرایی تعداد اعضای آن بیشتر شود و سالیانه یک نشست عمومی داشته باشیم.

ثابت بودن نمایندگان شورای هماهنگی، راه اندازی کانال اطلاع رسانی و یک گروه اختصاصی برای اطلاع رسانی فعالیت های صنفی از دیگر پیشنهاداتی بود که صفاپور به آنها اشاره کرد.

204/200

کد خبر: 804633

وب گردی

وب گردی