ترامپ تمام دنیا را دچار سردرگمی  کرده است

پیروز مجتهدزاده کارشناس مسائل بین الملل در یادداشتی که در اختیار ایسکانیوز قرار داد به حواشی نشست گروه ۲۰ و رفتار دونالد ترامپ در این اجلاس پرداخت.

نشست گروه ۲۰ تحت تاثیر رفتار غیر دیپلماتیک رئیس جمهور محیرالعقول ایالات متحده آمریکا و شعارهای رهبران قدرت های اقتصادی قرار گرفت. ترامپ ناگهان هوس می کند دختر خود را به عنوان یکی از رهبران آینده جهان معرفی کند که مورد اعتراض و تمسخر قرار می گیرد.قدرت های اتحادیه اروپا در توافق آب و هوایی پاریس به طرز عجیبی می پذیرند که آمریکا از قرارداد آب و هوایی پاریس خارج باشد و در این قرار داد مورد حمایت قرار نگیرد اما عضو گروه ۲۰ باقی بماند .

روند کنونی اجتماعات بین المللی ،با حضور ترامپ بدتر از گذشته شده و ترامپ با طرح ایده های نامربوط و مباحث نابجای خود، متحدین اروپایی را نیز نسبت به ایالات متحده بدبین کرده است . در همین راستا اتحادی که بواسطه ایجاد ناتو بین اتحادیه اروپا و ایالات متحده وجود داشت را نیز در معرض خطر قرار دهد و اروپا را به طرف روسیه متمایل کند.

تنها ایران نیست که از همراهی ترامپ با محور آل سعود و اسرائیل درگیر تنش شده ، بلکه تمام دنیا دچار سردرگمی بی سابقه و اسیر حیرت از رفتار ترامپ شده اند.

هنگامی که به نوع مذاکره و توافقات حاصله از آن نگاه می کنیم به این نتیجه می رسیم که معنی این توافقات چه می تواند باشد و این توافقات کدام یک از مشکلات منطقه و جهانی را حل خواهد کرد ؟

به طور کلی می توان گفت این اجلاس دست آوردهای مهمی نداشت و تنها اعتبار این گروه را بیشتر از گذشته زیر سوال بده است . در این شرایط جادارد این سوال را بپرسیم که چه کسی می تواند فریب سیاست یک بام و دو هوای آنها بخصوص اروپا را بخورد؟

همچنین در حاشیه این نشست، توافق ترامپ و پوتین در رابطه با آتش بس در بخش هایی از سوریه اعلام شد که این توافق تنها اسرائیل را از شرایط فعلی و آسیب پذیر بودن دور می کند.

روی دیگر سکه این توافقات نشان داد که پوتین تلاش دارد با راضی کردن خودخواهی های پیچیده و نادانی های ترامپ، آسیب پذیری استراتژیک و ژئو استراتژیک خود را کاهش دهد.

در همین راستا چین نیز دررابطه با همکاری با آمریکا در مساله کره شمالی و همچنین در روابط با روسیه دچار سردرگمی شده است.

802

کد خبر: 804714

وب گردی

وب گردی