توسعه فعالیت‌های کاربنیان در آموزشکده ها و مدارس سما / قدردانی از ابتکارات معلمان و مدیران سما در جشنواره ملی مهارت

رئیس سازمان سما و معاون دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در سال‌تحصیلی جدید از عملکرد و ابتکارات همه معلمان و مدیران مدارس سما در حوزه حرفه‌آموزی ارزشیابی و در جشنواره ملی مهارت‌آموزی در سما تقدیر می شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز دکتر احمد زرهانی، رئیس سازمان سما درجمع مدیران مرکز آموزشی و فرهنگی سما مشهد و مدیران مدارس و مدیران گروه های آموزشی آموزشکده سما مشهد؛ راهبرد جدید سازمان سما را آموزش یک حرفه و مهارت به هر دانش‌آموز دانست و گفت: هر دانشجو بایستی علاوه بر آموزش‌های رسمی، یک شغل و مهارت هم یاد بگیرد و به منزله یک تکنسین ماهر وارد بازار کار شود.

او ادامه داد: در سال‌تحصیلی جدید از عملکرد و ابتکارات همه معلمان و مدیران مدارس سما در حوزه حرفه ‌آموزی ارزشیابی صورت می گیرد و در نهایت جشنواره ملی مهارت‌آموزی در سما برگزار و از طرح های برگزیده تقدیر می شود.

معاون دانشگاه با بیان اینکه «نگاه دکتر ولایتی و دکتر نوریان به آموزش‌ها و حرفه‌ها و کارآفرینی از سوی مدارس و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سما، عمیق و دقیق است»، گفت: آنان از فعالیت‌های کاربنیان درمدارس و تعلیم مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در آموزشکده های سما استقبال کردند بطوریکه این فعالیتها در سما توسعه و گسترش می یابد.

زرهانی پرورش قوه خلاقیت در مدارس را بهترین نکته در جذب دانش آموزان دانست و گفت: شناخت استعدادها و زمینه‌سازی برای شکوفایی استعدادهای آینده‌سازان بایستی در اولویت تعلیم و تربیت قرار گیرد.

رئیس سازمان سما با استقبال از برنامه ها و فعالیتهای سما مشهد در راستای کسب درآمد غیر شهریه ای ، بر تمرکززدایی و تفویض اختیار به واحدها تاکید کرد و گفت: هنگامیکه کارها با مشورت انجام شود کاربردی تر بوده و ثمره بخش تر است.

انتقال رشته های کاردانی به سما

دکتر عباس شیخ الاسلامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در این جلسه با بیان اینکه با سرمایه گذاری و حمایت، سما دارای افق روشنی است، گفت: به تدریج تمامی رشته های کاردانی به سازمان سما انتقال می یابد.

او با بیان اینکه در حوزه سمای استان و مشهد زیان ده نیستیم ، این امر را ناشی از همکاری و همدلی مدیران در بخش های مختلف دانست و گفت: بایستی تلاش کنیم سما به عنوان بهترین مکان مهارت آموزی کشور تبدیل شده و مانند گذشته سما انتخاب اول تمامی خانواده ها برای تحصیل فرزندانشان باشد.

شیخ السلامی برتوسعه سما بویژه در بخش دانش آموزی تاکید کرد و گفت: بایستی کارآفرینی و آموزش‌های مهارتی در سما گسترش یابد که این موضوع تلاش و پشتکار همکاران و مدیران سما را می طلبد.

ناصری رئیس سما مشهد در ابتدای این جلسه ضمن خیر مقدم در رابطه با فعالیتها و برنامه های اجرا شده سما مشهد گزارشی ارائه داد و در ادامه دکتر علوی رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای سما مشهد در خصوص فعالیتهای این آموزشکده به بیان مطالبی پرداخت.

در این جلسه تعدادی از مدیران سما مشهد به بیان نظرات و پیشنهادات خود در حوزه های مختلف از جمله، هویت‌بخشی به سما، بازاریابی، جذب معلمان با تجربه و ... پرداختند.

204/200

کد خبر: 804722

وب گردی

وب گردی