دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی کارت اعتباری می گیرند

دومین قسمت از سری دوم مجله دانشگاه آزاد اسلامی امشب از شبکه یک سیما پخش شد، سرپرست این دانشگاه در این برنامه از اعطای کارت اعتباری به دانشجویان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر علی اکبر ولایتی، رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی در این برنامه گفت: برای همه مقاطع تحصیلی، دبستان، دبیرستان و دانشگاه مسائل پرورشی و تربیتی یکی از مهم ترین موضوعات است.

او با اشاره به آیات قرآن گفت: در قرآن کریم نیز هر کجا از تعلیم و تربیت سخن گفته شده به جز یک مورد تربیت مقدم بر تعلیم است.

باید برای دانشجویان فضای باز ایجاد شود

دکتر علی محمد نوریان، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این برنامه گفت: حرکت های ما در دانشگاه مبتنی بر عنصر مهم و عزیزی به نام دانشجو است. این دانشجو باید در ابعاد مختلف به آن توجه شود تا بتواند آنچه در درون به عنوان استعداد، نوآوری و خلاقیت دارد، بروز دهد.

او ادامه داد: زمانی که ما همه نیروهایمان را برای جبهه و سازندگی بسیج می کنیم، باید دانشجویانمان را هم برای علم و توسعه علمی بسیج کنیم و برای آنها فضای آرام و باز درست کنیم، فضایی که بتواند ایده ها و خلاقیت هایش را به راحتی ارائه کند.

نوریان افزود: برای آینده دانشجویان باید یک فضای مطمئن ایجاد شود تا نگرانی و دغدغه نداشته باشند. اول برای شغل آنها بعد برای مسائل رفاهی دوران تحصیل، امکانات تفریحی و تشکیل زندگی باید برنامه ریزی شود، ما برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی کارت های اعتباری طراحی کردیم که به زودی توزیع می شود. برای هر دانشجو یک رقم معینی اعتبار در نظر گرفته شده یعنی بدون اینکه آنها پولی در حسابشان داشته باشند می توانند از بانک دریافت کنند و بعدا آن را تسویه کنند. البته این موضوع برای استادان و کارکنان نیز انجام خواهد شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در پایان این برنامه گفت: به طور مثال دانشجو می خواهد ازدواج کند، ما باید بتوانیم فضایی را ایجاد کنیم و به آنها کمک کنیم تا این ازدواج ها تحقق پیدا کند. فردی که ازدواج می کند، هدف پیدا می کند.٢٠٠/٢٠٤

کد خبر: 804824

وب گردی

وب گردی