مکرون: به کسانی که در آزادی موصل سهیم بودند، ادای احترام می‌کنیم

رئیس‌جمهور فرانسه با استقبال از پیروزی بزرگ نیروهای عراقی، گفت این کشور به همه کسانی که در آزادسازی موصل مشارکت داشتند، ادای احترام می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز یکشنبه اعلام کرد این کشور «به همه افرادی که با نیروهای ما در آزادی شهر موصل از دست گروه داعش مشارکت کردند، ادای احترام می‌کند».

او در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد: «موصل از دست داعش آزاد شد فرانسه به همه کسانی که در این پیروزی مشارکت داشتند ادای احترام می‌کند».

مکرون در بیانیه‌ای -که از سوی کاخ ریاست جمهوری فرانسه منتشر شد ،اعلام کرد- فرانسه از «پیروزی نیروهای امنیتی عراق که ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش نیز پشتیبان آنها بود » استقبال می کند و به مقامات و ملت عراق در این مرحله از مبارزه که از تابستان سال ۲۰۱۴ آغاز شده بود، تبریک می گوید.

با وجود این، مکرون خاطرنشان کرد: «مبارزه ائتلاف بین‌المللی ضدداعش به پایان نرسیده است و مبارزه علیه داعش باید با عزمی راسخ ادامه یابد».

او همچنین اعلام کرد «آزادی همه خاک عراق، نابود کردن همه مقرهای داعش در سوریه، به ویژه در رقه و در دره فرات در جریان است».

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه گفت: «روز بعد از فتح موصل، عراق با چالش‌های عظیمی به لحاظ نظامی، سیاسی، انسانی یا اقتصادی مواجه است».

مکرون همچنین ابراز امیدواری کرد «صفحه جدیدی در تاریخ» عراق گشوده شود و «استقرار مجدد صلح، ثبات و وحدت را در این کشور» امکان پذیر کند.

او اطمینان داد که «فرانسه در کنار دولت و ملت عراق خواهد بود».

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

305

کد خبر: 804844

وب گردی

وب گردی