اختصاص یک میلیارد تومان برای ایجاد مسیر سبز یوزپلنگ آسیایی در سمنان

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط‌ زیست استان سمنان گفت: برای اجرای مسیر سبز در منطقه حفاظت شده خارتوران به منظور حفاظت از یوزپلنگ آسیایی از تصادفات جاده ای، یک میلیارد تومان ابلاغ شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، بهرامعلی ظاهری افزود: با هماهنگی های انجام شده با اداره کل راه و ترابری استان سمنان ایجاد یک محورسالم و بی خطر، روگذر و زیرگذر و حصارکشی محور ایران‌دشت- عباس آباد در شمال منطقه خارتوران که به صورت 2 بانده است در دستور کار قرار دارد.
وی، به خطر انقراض یوزپلنگ و گورخر آسیایی در حیات وحش استان سمنان اشاره کرد: ایجاد مسیر سبز با هدف جلوگیری از تصادفات، کمک به تامین آب و علوفه در زمان نیاز و محافظت از سوی نیروهای حفاظتی برای جلوگیری از شکار انجام می شود.
وی تصریح کرد: با توجه به تنوع زیستی استان سمنان، از انواع گربه سانان مانند یوزپلنگ آسیایی، پلنگ، گربه کاراکال، گربه وحشی، گربه جنگلی، گربه پالاس، گربه شنی و سیاه گوش به تعداد قابل توجهی در این استان وجود دارد.
وی، انسان و طبیعت را 2 عامل تهدید برای حیات وحش برشمرد و گفت: طرح توسعه، تخریب زیستگاه، از بین رفتن پوشش گیاهی، کمبود آب و خشکسالی و عوامل انسانی از عوامل طبیعی تهدید برای حیات وحش هستند.
معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط ‌زیست استان سمنان خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر با وجود شیوع بیماری‌های دامی در استان سمنان، حیات وحش مورد تهدید قرار نگرفت.
استان سمنان سه منطقه حفاظت شده در محدوده جنگل ابر، خارتوران و پرور و پنج منطقه شکار ممنوع دارد، یک ششم از کل مناطق حفاظت شده کشور در استان سمنان واقع است.

703

کد خبر: 804896

وب گردی

وب گردی