نقوی حسینی: جلسه امروز لاریجانی با فراکسیون های مجلس/  تایید نهایی تخصیص بودجه برای طرح مقابله با سنای امریکا صورت نگرفته است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از جلسه امروز رییس مجلس با فراکسیون های 3 گانه خبر داد و گفت: جلسه ای با نمایندگان فراکسیون های مختلف مجلس پیرامون این موضوع صورت گرفته تا با یک اجماع صحیح بتوان قوام این طرح را از هر حیث بالا برد.

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز در خصوص ارائه طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا و تصویب آن در صحن خانه ملت گفت: با توجه به اقدامات خصمانه، کینه توزانه و دشمنانه آمریکایی ها علیه ملت و جمهوری اسلامی ایران به ویژه تصویب قانون اخیر مجلس سنا مبنی بر مبارزه با اقدامات ثبات زدای جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۱۷ مجلس شورای اسلامی اقدام به ارائه طرح مقابله با این مصوبه کرد و با کمک مرکز پژوهش ها، پیش نویسی از این طرح تهیه شد که در آن ابعاد مختلف اقدامات ضد حقوق بشری آمریکایی ها و همچنین اقدامات آن ها در حمایت از تروریسم در کشورهای مختلف مدنظر قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: این طرحی که توسط کارشناسان معاونت پژوهش های مجلس شورای اسلامی تدوین شده دارای نقصان هایی نیز بود و با انتقادات بسیاری مواجه شد چرا که در برخی مسائل موارد ذکر شده ضعیف تر از موضوعاتی بود که در سنای آمریکا لحاظ شده بود.

نماینده مردم ورامین،قرچک و پیشوا با بیان اینکه این پیشنهادات به معنای رد یا ضعف این طرح نبوده گفت: به هر حال دستگاه های زیربط در بررسی های خود نظراتی در این خصوص داشتند که برخی موارد ذکور مسایل و موضوعات مریبط با این طرح را بسیار خوب پایش و موارد اصلاحی را عنوان کردند و این موارد را بصورت مکتوب به کمیسیون امنیت ملی مجلس ارجاع دادند.

وی با تاکید بر اینکه کالبد شکافی خوبی در خصوص موضوعات طرح مقابله با اقدامات خصمانه سنای آمریکا صورت گرفته اظهار کرد: ما باید ابعاد این طرح را قوی تر و با تمرکز بالاتری بررسی کنیم ضمن آنکه تعجیل در خصوص این اقدام هیچ توجیهی ندارد چرا که هدف ما این است که این اقدام با قدرت نفوذ پذیری و ضریب اجرایی بالاتر و با ضریب خطای کمتری تصویب و به قانون تبدیل شود.

نقوی حسینی ضمن تاکید بر اینکه این طرح یک سند پیشگیری ملی محسوب می شود گفت: همکاری همه دستگاههای مربوطه به خصوص فراکسیون های مختلف مجلس امری الزامی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه تعجیل در امر تصویب این طرح صورت گرفته است اما باید با تامل و آرامش و همه جانبه گرایی کار را پیش برد افزود: در خصوص این موضوع امروز دکتر لاریجانی ریاست مجلس دهم جلسه ای با نمایندگان فراکسیون های مختلف مجلس پیرامون این موضوع برگزار خواهند کرد تا با یک اجماع صحیح بتوانند قوام این طرح را از هر حیث بالا ببرند.

وی در ادامه درباره همکاری مجلس با دولت در خصوص صرح مقابله با سنای آمریکا بیان کرد: خوشبختانه مذاکرات در این خصوص صورت گرفته و نظرات و پیشنهادات دولت نیز اخذ شده است و این موضوع از تمام جهات مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

نقوی حسینی در پایان درخصوص هزینه پیش بینی شده 20هزار میلیارد ریالی که قرار است به ارگانها و دستگاههای اجرایی این طرح اختصاص یابد گفت: با توجه به اینکه این موضوع در دستور کار قرار گرفته موضوعات بودجه ای با دولت بیان شده اما تایید نهایی آن هنوز صورت نگرفته است که امیدواریم این اقدام به سرعت انجام گیرد.

به گزارش ایسکانیوز عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی با توجه به گستردگی موضوعات، زمان مشخصی برای تصویب نهایی طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا اعلام نکرد.

301

کد خبر: 804930

وب گردی

وب گردی