رشد جمعیت تا سال 2050 در کدام کشورها بیشتر است؟/جمعیت آفریقادو برابر می شود/نمودار

محققان پیش بینی کرده اند میزان جمعیت در جهان تا سال 2023 به 8 میلیارد برسد همچنین نتایج پیش بینی های اخیر سازمان ملل حاکی از آن است که تا سال های 2050 جمعیت قاره آفریقا با 26 کشور حداقل 2 برابر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز،11جولای به پیشنهاد سازمان ملل متحد روز جهانی جمعیت نامیده می شود و به همین مناسبت در سراسر دنیا جشن هایی برگزار می شود.شعار جهانی این روز در سال 2017 برنامه ریزی خانواده و توانمند سازی مردم در کشورهای در حال توسعه است.در این روز مسئولان تلاش می کند تا دانش موردنیاز در مسائل مهم مانند برابری جنسیتی، فقر، بهداشت مادران و حقوق بشر را میان افراد جامعه گسترش دهند.

تعداد مرگ و میر مادران تا سال 2015 به 303 هزار نفر رسید

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، تعداد مرگ و میر مادران تا سال 2015 به 303 هزار نفر رسید و بر اساس گزارش های پزشکی این تعداد روز به روز در حال افزایش است.به همین منظور امروز یک نشست خبری به مناسبت روز جهانی جمعیت برگزار می شود و بیش از 50 کشور در آن شرکت می کنند تا راهکارهایی در زمینه چگونگی تقویت و تلاش های برنامه ریزی در راستای پرورش خانواده ارائه دهند. هدف این نشست آن است که تا سال 2020 ، از بارداری 120 میلیون نفر از زنان جلوگیری شود.

بر اساس گزارش گاردین، هدف این امر ایجاد توجه جهانی است تا میزان مرگ و میر در زایمان کاهش پیدا کند و وضعیت اقتصادی زنان بهبود یابد.در این زمینه محققان اعلام کرده اند پیش بینی می شود که میزان جمعیت در جهان تا سال 2023 به 8 میلیارد نفر برسد.

قاره آفریقا در میان قاره های جهان دارای بالاترین میزان باروری و کمترین استفاده از روش های پیشگیری از بارداری مدرن است. نتایج پیش بینی های اخیر سازمان ملل نشان می دهد که تا سال های 2050 جمعیت قاره آفریقا با 26 کشور حداقل 2 برابر خواهد شد.

نمودار نیز حاکی از رشد جمعیت در کشورهای جهان در سال 2050 است:

اطلاعات نمودار حاکی از آن است که کشورهای هندو چین تا سال 2050 بیشترین رشد جمعیت را خواهند داشت .

ترجمه:نیوشا یعقوبی

701

کد خبر: 804953

وب گردی

وب گردی