آیا  پاکت های پارچه ای نانو  جایگزین  نایلون ها پلاستیکی می شود؟

کارشناس محیط زیست گفت:کیسه های پارچه ای می تواند به محیط زیست کمک کند ولی ممکن است آلودگی های میکروبی،انگلی و قارچی داشته باشد و یا باید هر بار شسته شود.

دکتر علی احدزاده کارشناس محیط زیست با اشاره به اینکه پیشنهاد من پاکت های کاغذی است به خبرنگار ایسکانیوز گفت: در گذشته همه مردم با خود دستمال پارچه ای برای خرید همراه داشتند و از آنجایی که مصرف زیاد نبوده مواد خریداری شده را داخل دستمال و یا پاکت های کاغذی می گذاشتند.

وی گفت: اما امروزه استفاده از کیسه های پلاستیکی بیشتر شده که به محیط زیست زیان می رسانند و می توان از توری های چند بار مصرف استفاده کنیم و میوه های خریداری شده را در داخل آن ها بگذاریم .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سرعین ادامه داد:کیسه های پلاستیکی راهکار مناسبی برای حفاظت از محیط زیست است اما آلودگی هم دارد به ویژه برای مواد غذایی اصلا مناسب نیست.

کارشناس محیط زیست افزود:کیسه های پارچه ای می تواند به محیط زیست کمک کند ولی ممکن است آلودگی های میکروبی،انگلی و قارچی داشته باشد و باید هر بار شسته شود.

دکتر احدزاده گفت:به جای کیسه های پارچه ای من پاکت های پارچه ای نانو را پیشنهاد می دهم شاید 20 تا 30 درصد هزینه بیشتری داشته باشد ولی مصرف،مدت ماندگاری و ایمنی آن بسیار بهتر است.

وی در پاسخ به این پرسش که مسئولان چه کارهایی برای گسترش پاکت های پارچه ای نانو می توانند داشته باشند گفت:تولید انبوه و سرمایه گذاری در این خصوص در کشور وجود دارد و خوشبختانه تکنولوژی نانو را داریم و می بینیم که حال حاضر جواراب های نانو تولید می شود که برای سلامتی بسیار با ارزش است .

احد زاده در پایان تاکید کرد: سلامتی مردم بسیار گران بها تر از این است که بخواهیم در این موارد صرفه جویی کنیم یعنی اگر ما 20 درصد در استفاده از پاکت های نانو هزینه کنیمخیالمان راحت است و از طرفی به محیط زیست لطمه وارد نمی شود چرا که کیفیت نانو بهگو نه ای است که می توان با خیال راحت و آرامش، مدت زمان بیشتری از آن ها استفاده کنیم.

703

کد خبر: 804973

وب گردی

وب گردی