امروز برای آنچه داعش وحامیانش ویران کرده‌اند خون گریه می‌کنیم

مشاور رئیس‌جمهور سوریه گفت که هدف از جنگ علیه سوریه، ویران کردن آخرین پایگاهی است که به هویت عربی، مسأله فلسطین، جولان و لبنان پایبند بود.

به گزارش ایسکانیوز، بثینه شعبان مشاور بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه در مقاله‌ای در پایگاه اینترنتی شبکه خبری المیادین نوشت: با اینکه ما امروز برای چیزهایی که داعش و آمریکا و صهیونیست‌ها در کشورهای عربی تخریب و ویران کرده‌اند خون گریه می‌کنیم، اما از این خرسندیم که روسیه، ایران، عراق، سوریه، لبنان و حزب الله قوی‌تر و آگاه‌تر از گذشته برای دور کردن این خطر شده‌اند و روسیه 8 بار برای دور کردن شبح این کابوس استعماری از سوریه از وتو استفاده کرده است.

وی افزود: بررسی فراگیر و دقیق در کشورهای مختلف عربی نشان می‌دهد که بدون شک، هدف غرب به سرکردگی آمریکا و اسرائیل و مزدوران آن‌ها مانند داعش، النصره و غیره، در عراق، سوریه، لیبی، مصر، لبنان، تونس‌ و بحرین فرقی ندارد و بحران در روابط قطر و عربستان نیز در راستای از بین بردن آثار تاریخی و تمدن کشورهای عربی است تا آن ها به رعیت ناتوانی که قادر به تشکیل نظام های سیاسی واقعی و دست یافتن به جایگاه شایسته منطقه‌ای و بین المللی نیستند، تبدیل شوند .

مشاور اسد در بخش دیگری از این مقاله نوشت: هدف از جنگ علیه سوریه، ویران کردن آخرین پایگاهی که به هویت عربی، مسأله فلسطین، جولان و لبنان پایبند بود است. اما مقاومت اسطوره‌ای سوریه که آمیخته با خون صدها هزار شهید است و حمایت همپیمانان از سوریه، همه این معادلات را تغییر داد.

شعبان افزود: بررسی ساده نشست‌های روسیه و آمریکا که از چند سال پیش آغاز شده و دیدار اخیر سران این دو کشور در هامبورگ نشان می‌دهد که روسیه در امور مرتبط با خاورمیانه به طور کلی و سوریه به طور خاص، قوی‌تر و مستحکم‌تر شده است و اگر آگاهی عمیق به ابعاد نقشه دشمنان نبود و اگر جانفشانی‌های جوانان ارتش عربی سوریه و همپیمانان، و حمایت‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی روسیه، ایران و لبنان از سوریه نبود، چنین چیزی رخ نمی‌داد.

مشاور اسد اظهار داشت: با وجود اینکه جنگ علیه سوریه در ظاهر از سوی کشورهای وهابی مانند قطر، عربستان و مزدوران این دو کشور مدیریت شده است، اما در اصل تحت رهبری آمریکا و اسرائیل و با هماهنگی سیاسی، نظامی، دیپلماتیک و رسانه ای آن ها انجام شد. آن‌ها تروریست‌ها را مجهز به سلاح کرده و به سوریه، عراق، لبنان، یمن، بحرین و لیبی فرستادند.

شعبان افزود: آیا قبل از از دست رفتن فرصت، کشورهای عربی بیدار می‌شوند و تمام بافته‌های بی منطق صهیونیست‌ها و عثمانی‌ها را دور می‌ریزند و درک می‌کنند که این نبرد با همه ابزارهای طایفه‌ای، تروریستی و تندروی خود، فقط وحدت، حقوق، منافع و حال و آینده این کشورها را تهدید می‌کند؟

منبع: تسنیم

802

کد خبر: 804992

وب گردی

وب گردی