تحولات جدیدی در ونزوئلا در راه است؟

به دنبال انتقال رهبر مخالفان دولت ونزوئلا از زندان به حصر خانگی و اینکه آیا دولت کاراکاس به دنبال اقدامات آشتی جویانه با هدف آرام کردن اوضاع این کشور است، گمانه زنی هایی در مورد تحولات جدید در ونزوئلا مطرح شده است.

به گزارش ایسکانیوز، خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه در گزارشی نوشت: همزمان با صدمین روز اعتراض های ضد دولتی در ونزوئلا، به دنبال آزادی رهبر مخالفان دولت نیکلاس مادورو از زندان و انتقال وی به زندان خانگی، امیدها برای مذاکره میان دولت و مخالفان با هدف پایان دادن به تنش ها در این کشور افزایش یافته است.
دراین گزارش آمده است:'لئوپولدو لوپز'رهبرمخالفان دولت ونزوئلا دو روز پیش از زندان آزاد وبلافاصله درحصر خانگی قرار گرفت . این در حالی است که روز یکشنبه یکصدمین روز اعتراض های ضد دولتی علیه دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری این کشور بود.
تبدیل وضعیت رهبر مخالفان ونزوئلا که می تواند آشتی جویانه ترین نشانه از سوی دولت از زمان آغاز اعتراض ها باشد، گمانه زنی هایی در این رابطه ایجاد کرده که آیا زمینه برای مذاکرات میان دولت و مخالفان در ونزوئلا فراهم خواهد شد یا خیر؟.
سه ماه اعتراض های خیابانی در ونزوئلا منجر به خسارات جانی و مالی در این کشور شده است. این اعتراض ها روز یکشنبه نیز ادامه یافت طوریکه حدود دو هزار نفر در شرق کاراکاس دست به اعتراض زدند. همچنین هزاران حامی دولت در مرکز کاراکاس تظاهرات کردند.
خبرگزاری فرانسه در ادامه این گزارش خود تصریح کرد: آزادی لوپز مورد استقبال چندین کشور آمریکای لاتین، اسپانیا و آمریکا قرار گرفت.
در بحبوحه آزادی لوپز ار زندان، نیکلاس مادورو روز گذشته در اظهارنظری تلویزیونی خواستار پیام صلح و اصلاحات از سوی رهبر مخالفان شد چون از دید رئیس جمهور ونزوئلا این کشور در این مقطع زمانی به دنبال صلح است.
درهمین حال همسر رهبر مخالفان ونزوئلا به این مسئله اشاره کرد که هیچ مذاکره ای برای حصول توافق در راستای آزادی لوپز انجام نشده است.وی افزود: هیچ مذاکره ای برای زندان خانگی لوپز انجام نشده است. این اقدامی یک جانبه از سوی دولت مادورو بود. دولت کاراکاس مجبور بود اقدامی در این راستا انجام دهد چون دیگر نمی توانست امنیت لوپز را در داخل زندان تضمین کند.

منبع: ایرنا

802

کد خبر: 805012

وب گردی

وب گردی