برنامه ایران و ژاپن برای گسترش همکاری‌های گمرکی

مناسبات و همکاری‌های گمرکی ایران و ژاپن گسترش می‌یابد.

به گزارش ایسکانیوز، مسعود کرباسیان، رئیس کل گمرک ایران در ادامه برنامه دیدارهای خود در حاشیه اجلاس سازمان جهانی گمرک با رئیس کل گمرک ژاپن دیدار و گفت‌وگو کرد که در این دیدار، راهکارهای توسعه مناسبات و همکاری‌های دوجانبه و امضای موافقت‌نامه همکاری و کمک‌های متقابل اداری در امورگمرکی که مقدمات امضای آن فراهم شده است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کرباسیان در این دیدار از توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه امور گمرکی و گسترش مناسبات تجاری با ژاپن استقبال و از همکاری‌های بعمل آمده دولت ژاپن در خصوص واگذاری دستگاه‌های ایکس ری و همچنین آموزش پرسنل اعزامی به ژاپن که در سال گذشته از طرف سازمان جترو و جایکا انجام پذیرفت، تشکر و قدردانی کرد.

رئیس کل گمرک ژاپن نیز در این دیدار بر توسعه همکاری‌های گمرکی و تسهیل و توسعه تجارت با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و خواستار حمایت کشورمان از تداوم دوره دبیرکل فعلی سازمان جهانی گمرک و رایزنی با سایر کشورهای تاثیرگذار منطقه در این خصوص توسط ریاست کل گمرک ایران شد.

همچنین در این دیدار ابتدا مهندس کاخکی، مدیرکل دفتر همکاری‌های بین‌الملل گمرک کشورمان گزارشی از آغاز همکاری‌های دوجانبه و تبادل اطلاعات صورت پذیرفته را ارائه کرد و مقرر شد به منظور تسریع در امضای موافقت‌نامه هیاتی از روابط بین‌الملل گمرک ژاپن به کشورمان سفر کند.

منبع: ایسنا

401

کد خبر: 805028

وب گردی

وب گردی