تالار حافظ سبز شد/ شرکت های پالایشگاهی خوش خبر بودند

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: روند صعودی بازار سرمایه از دو روز گذشته به واسطه اعلام خبر خوب برای سهام شرکت های پالایشگاهی  آغاز شد.

سعید خدایی در گفت و گو با ایسکانیوز در خصوص روند کلی شاخص در بازار امروز گفت: بورس برای سومین روز متوالی روند صعودی را طی کرد، می توان گفت که شاخص کل در پایان ساعت معاملات با 361 واحد تغییر به رقم 79 هزار و 377 واحد رسید.


او به نمادهایی که بیشترین تاثیر مثبت را بر روند بازار داشتند اشاره کرد و افزود: سهام شرکت های فولاد مبارکه اصفهان، گل گهر و فملی داشتند که به ترتیب با 107، 54 و 49 واحد باعث رشد شاخص بورس و اوراق بهادار تهران شدند.


به گفته خدایی، این روند صعودی از دو روز گذشته به واسطه اعلام خبر خوب برای سهام شرکت های پالایشگاهی آغاز شد.
کارشناس بازار سرمایه در ادامه گفت: روز گذشته نیز سهام گروه خودرویی پیشتاز بازار بود و امروز نیز گروه معدن و فلزات اساسی مورد اقبال بازار قرار گرفت که با رشد قیمت همراه بوده است.

او افزود: در مجموع ارزش معاملات امروز بازار بورس مبلغ 1،582 میلیارد ریال بوده است و شاخص فرابورس نیز با یک واحد رشد به عدد 901 رسید.
خدایی با بیان اینکه حجم معاملات در فرابورس امروز برابر با 2،460 میلیارد ریال بوده است، تصریح کرد: سهام شرکت های میدکو، پتروشیمی مارون و ذوب آهن بیشترین تاثیر را بر روی این شاخص داشتند.


کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: در کل حجم معاملات بورس و فرا بورس در روزهای اخیر با رشد محسوسی مواجه گردیده که امید است این روند همچنان ادامه دار باشد.

401

کد خبر: 805055

وب گردی

وب گردی