بسیاری از ایده‌های سلول‌های بنیادی در حال تکمیل نهایی و ورود به بالین است

مجری کارگاه کاربرد فرآورده‌های پلاکتی(PRP,PRGF) در بیماری‌های عضلانی و اسکلتی معتقد است که جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی بستر مناسبی برای تکمیل چرخه ایده تا ثروت است.

به گزارش ایسکانیوز، مرضیه بابایی مجری کارگاه کاربرد فرآورده‌های پلاکتی(PRP,PRGF) در بیماری‌های عضلانی و اسکلتی که در حاشیه دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی برگزار می شود با بیان اینکه قطار علم نوین سلولهای بنیادی مانند سایر علوم با شتاب زیادی در ایران همچون تمام دنیا در جریان است، گفت: جشنواره سلولهای بنیادی فرصتی مغتنم برای آشنایی بیشتر اساتید، دانشجویان و صاحب نظران در این حیطه است.

وی افزود: به خصوص که در این جشنواره علاوه بر اندیشمندان داخلی، صاحب نظران و دانشمندان مطرح از کشورهای دیگر حضوری چشم گیر دارند. در حال حاضر بسیاری از ایده های این علم در حال تکمیل نهایی و ورود به بالین است.

به گفته بابایی، این جشنواره بستری مناسب برای تکمیل چرخه ایده تا ثروت در این زمینه است، تا تحقیقات علوم پایه و بالینی بهم نزدیک تر شوند و طبق سند چشم انداز مطرح شده ، کشورمان از این حیث در جایگاه اول منطقه باشد.

وی با اشاره به افزایش بیماری های مزمن در دنیا، بیان کرد: افزایش بیماری های مزمن که درمان قطعی برای آنها شناخته نشده است سبب معرفی و گسترش دسته جدیدی از درمانها از جمله ژن درمانی، استفاده از سلولهای بنیادی ، فاکتورهای رشد و... شده است.

وی افزود: یکی از منابع غنی از فاکتورهای رشد پلاکتها هستند که شامل محصولاتی من جمله PRF, PRP, PRGF است. مطالعات مختلف اثرات این محصولات را بر روی ترمیم و بهبود علایم بیماری های مختلف ازجمله بیماری های عضلانی اسکلتی، پوست، زخمهای مزمن، دنداپزشکی، اورولوژی، چشم و... مورد توجه قرار داده اند.

به گفته بابایی، از حیطه هایی که تاثیرات این محصولات مورد اثبات قرار گرفته است ،آرترز و تاندونیت ها است که ما سعی داریم در این کارگاه به معرفی این محصولات، روش تهیه آن و کاربرد آن در بیماریهای عضلانی و اسکلتی به صورت تئوری و عملی بپردازیم.

وی تصریح کرد: این کارگاه چهارشنبه 21 تیرماه ساعت 8 الی 15 در بیمارستان شهید مدرس، بخش طب فیزیکی و توانبخشی برگزار می شود سید منصور رایگانی، سید احمد رئیس‌السادات، علیرضا فارسی‌نژاد، مرضیه بابائی و محمدحسین محمدی مدرسین این کارگاه هستند.

دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در تاریخ ۲۲ تا ۲۴ تیر ماه ۱۳۹۶ به همت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

200/202

کد خبر: 805088

وب گردی

وب گردی