آموزگار: قطعا با تغییر وزیر ارشاد شرایط جدیدی در حوزه نشر اتفاق می افتد

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان با بیان اینکه اتفاق خاصی در دیدار تشکل ها با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت نگرفته، گفت: قطعا با تغییر وزیر شرایط جدیدی در حوزه فرهنگ و نشر اتفاق می افتد.

به گزارش ایسکانیوز، شنبه هفته جاری قرار بود نماینده اصناف و تشکل‌های نشر به همراه مسئولان اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران به دیدار سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رفته و درباره واسپاری امور نمایشگاه کتاب به اصناف مذاکراتی کنند. هرچند این نشست در ساعات عصر همان روز با اطلاع اتحادیه ناشران تهران کنسل اعلام شد اما طبق شنیده‌ها ظاهرا «محمود آموزگار» رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران به تنهایی در این دیدار حاضر شده است.

براساس این گزارش محمود آموزگار در این باره به ایسکانیوز گفت: به تنهایی دیداری با وزیر داشتم و گفت وگو هایی نیز انجام شد اما به طور خاص تصمیمی گرفته نشد.

وی افزود: برخی رسانه ها درباره این دیدار حاشیه هایی مطرح کرده اند که هیچ کدام صحت ندارد و همین جا از رسانه های محترم می خواهم از این فضا سازی ها انجام ندهند.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان در رابطه تغییر اوضاع نشر در صورت تعویض وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کابینه دولت دوازدهم، گفت: قطعا با تغییر وزیر فرهنگ اتفاقات جدید و شرایط تازه ای در حوزه نشر و فرهنگ اتفاق می افتد.

به گزارش ایسکانیوز، در اختتامیه سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران سیدعباس صالحی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از واسپاری امور نمایشگاه کتاب به صنوف خبر داد. اینکه امر واسپاری به تشکل‌های نشر تا چه میزان موفق بوده یا نه، بحثی است که این روزها حتی در محافل اتحادیه‌ها و اصناف نیز مورد بررسی است و حتی گلایه‌هایی را در پی دارد.

502

کد خبر: 805266

وب گردی

وب گردی